به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی یا به اختصار سوئیفت (Swift) اعلام کرد که موفق شده است آزمایش‌های مختلف مربوط به ارتقای سطح قابلیت همکاری بلاکچین را با چندین مؤسسه مالی بزرگ مثل سیتی گروپ (Citi)، سیکس دیجیتال اکسچنج (SDX)، بی‌ان‌پی پاریباس (BNP Paribas) و بی‌ان‌وای ملون (BNY Mellon) تسهیل کند.

سوئیفت از پلتفرم خدمات وب3 (Web3) پروتکل قابلیت همکاری کراس‌چین چین لینک (CCIP) برای این منظور استفاده کرده است.

به گفته این شرکت، این آزمایش‌ها بخشی از استراتژی گسترده‌تر آن در راستای اطمینان از قابلیت همکاری امن و جهانی همگام با ظهور فناوری‌ها و پلتفرم‌های جدید است. آنها طی چند سال گذشته با کار مداوم در این زمینه نشان داده‌اند که زیرساخت سوئیفت چگونه می‌تواند از جامعه مالی در زمینه اتصال ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و سایر دارایی‌های دیجیتال با سیستم‌های پرداخت قدیمی و جدید حمایت کند.

سوئیفت

این توسعه پس از آن صورت گرفت که بلاکچین چین لینک و سوئیفت در ماه ژوئن اعلام کردند که با موسسات مالی متعددی برای ارزیابی امکان ادغام با شبکه‌های بلاکچین متنوع وارد همکاری خواهند شد.

مدیر ارشد نوآوری سوئیفت، در مورد آخرین پیشرفت‌های این شرکت گفته است:

«تعامل‌پذیری در راس هر کاری قرار دارد و ما در سوئیفت عمیقاً به آن پایبند هستیم تا در مواجهه با افزایش چندپارگی، امکان ایجاد جریان یکپارچه ارزش در سراسر جهان را تسهیل کنیم. برای اینکه توکنیزه‌سازی به پتانسیل اصلی خود برسد، موسسات باید بتوانند به طور یکپارچه با کل اکوسیستم مالی ارتباط برقرار کنند.»

به گفته این مدیر اجرایی، آزمایش‌ها نشان داده‌اند که زیرساخت فعلی سوئیفت می‌تواند آن نقطه مرکزی اتصال را فراهم کرده و مانع بزرگ موجود در مسیر توسعه توکنیزه‌سازی را از میان بردارد.

از سوی دیگر، بلاکچین چین لینک از راه‌اندازی CCIP در ماه جولای خبر داد. سرگئی نظروف (Sergey Nazarov)، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، قبلاً اشاره کرده بود که هدف از عرضه این محصول آن است که این پروتکل را به عنوان استاندارد طلایی جدید برای ارزیابی قابلیت همکاری کراس‌چین معرفی کنیم.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array