به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازار جهانی ابوظبی (ADGM) با هدف پیشبرد توسعه فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT)، یک یادداشت تفاهم با بنیاد سولانا امضا کرده است. هرچند دوطرف این قرارداد هنوز از هیچ اقدام خاصی در این خصوص رونمایی نکرده‌اند، اما فرصت‌هایی را برای توسعه، در چارچوب مقررات بنیادهای DLT ADGM بررسی خواهند کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط ADGM، این بازار و شبکه بلاکچین سولانا به دنبال توسعه پروژه‌های موجود این مرکز مالی بین‌المللی هستند. حمد المزروعی (Hamad Al Mazrouei)، مدیر عامل اداره ثبت ADGM گفت:

«ما از شراکت با سولانا برای پیشبرد آینده فناوری و ارتقای سطح دانش در فضای بلاکچین با تاکید بر ارزش قوانین و انطباق در حصول اطمینان از توسعه قوی و پایدار، ابراز خرسندی می‌کنیم.»

مقررات بنیادهای DLT در ماه نوامبر گذشته معرفی شد. بازار جهانی ابوظبی (ADGM)  در آن زمان ادعا کرد آنها اولین چارچوب نظارتی “هدفمند” در جهان را برای بنیادهای بلاکچین، نهادهای Web3 و سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAOs)  ارائه کرده‌اند.

سولانا در ابوظبی

 گفتنی است که ADGM به عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی، قوانین انگلیسی را رعایت می‌کند و سیستم قضایی خاص خود را دارد. این مرکز مالی بین‌المللی و منطقه آزاد که در سال 2015 تاسیس شد و مقررات ارزهای دیجیتال را در سال 2018 معرفی کرد، به سرعت در حال گسترش است.

علاوه بر این، ADGM تاکنون با صدور اشکال مختلف مجوز از بایننس، شرکت‌های رمزارزی Rain و M2، شرکت تابعه Nomura Bank Laser Digital، صادرکننده استیبل کوین و ارائه‌دهنده خدمات رمزارزی پکسوس (Paxos) و توسعه‌دهنده بلاکچین آیوتا استقبال کرده است.

در همین حال، بلاکچین سولانا نیز در ماه‌های اخیر شاهد افزایش علاقه عمومی و رشد سریع تعداد توسعه‌دهندگان خود بوده است. حجم نقل و انتقالات در شبکه سولانا در ژانویه امسال از 297 میلیارد دلار به مرز 300 میلیارد دلار رسید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array