به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در جریان سفر رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان به جمهوری اسلامی ایران، مقامات دو کشور 4 سند در حوزه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، همکاری در مناطق آزاد و همکاری در حوزه انرژی به امضا رساندند. درحال حاضر سلطان‌نشین عمان و ایران در حال بررسی راه‌های تقویت همکاری‌ها در زمینه انرژی و فعال‌سازی توافقات دوجانبه منعقد شده بین دو کشور هستند.

در همین راستا وزارت امور خارجه عمان اعلام کرد که عمان و ایران در حال بررسی امکان همکاری در زمینه انرژی و مواد معدنی هستند. این اتفاق در دیدار سالم بن ناصر العوفی (وزیر انرژی و مواد معدنی عمان) با جواد اوجی (وزیر نفت ایران) رخ داد، که طی آن پروژه‌های توسعه میدان «هنگام-بخا» و همچنین امکان صادرات گاز به عمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نشست در حالی برگزار شد که رضا نوشادی (مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز) فروردین ماه اعلام کرده بود، این شرکت در حال آغاز خط لوله‌گذاری جنوب کشور برای آمادگی صادرات گاز به عمان است.

در توافقنامه صادرات گاز ایران به عمان، توسعه خطوط لوله گاز از شهر میناب تا منطقه کوه مبارک در نزدیکی بندر جاسک پیش‌بینی شده است.

در کنار همکاری‌های مربوط به بخش معدن و انرژی، وزرای نفت، امور اقتصادی و دارایی، دبیرکل شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی از طرف ایران و وزرای انرژی، اقتصاد و تجارت عمان اسناد همکاری‌های مشترک دو کشور را امضا کردند.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: almayadeen

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array