به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سیرکل (Circle) شرکت منتشرکننده استیبل کوین یو اس دی کوین (USDC) از آغاز همکاری این شرکت با موسسه خدمات مالی ژاپنی اس‌بی‌آی هولدینگ (SBI Holdings) باهدف تقویت پذیرش خدمات USDC و Web3 در این کشور خبر داد. طبق اعلام سیرکل، روز 27 نوامبر (6 آذر) یک یادداشت تفاهم میان این دو شرکت امضا شده است که هدف اصلی آن پشتیبانی از توسعه استراتژیک USDC در ژاپن می‌باشد. این مشارکت نشان‌دهنده یک جهش بزرگ در نوآوری دارایی‌های دیجیتال و گسترش استراتژیک USDC در منطقه آسیا خواهد بود.

این در حالی است که دولت ژاپن در ماه ژوئن امسال (خرداد و تیر) قانون خدمات پرداخت را در راستای وضع مقرراتی درخصوص استیبل کوین‌ها مورد بازنگری قرار داده بود. این اقدام از نظر سیرکل صدور و گردش استیبل کوین‌ها در ژاپن و هدایت این کشور به سمت یک اقتصاد مبتنی بر Web3 را تسهیل کرده است.

اس‌بی‌آی هولدینگ (SBI Holdings) برای شروع گردش USDC در ژاپن، به دنبال ثبت شرکت به عنوان یک سرویس پرداخت الکترونیکی است که منوط به تایید مقامات ژاپنی خواهد بود. این شرکت امیدوار است این اقدام گامی به سوی پذیرش گسترده استیبل کوین‌ها در این کشور باشد.

سیرکل در ژاپن

جرمی آلر (Jeremey Allaire)، مدیر عامل سیرکل افزود که این مشارکت “بیانگر یک دیدگاه مشترک برای آینده ارزهای دیجیتال” در ژاپن و منطقه شرق آسیا است به‌علاوه اینکه یک “نقطه عطف” مهم در برنامه توسعه سیرکل در منطقه نیز به‌شمار می‌آید.

او افزود که سیرکل با SBI همکاری خواهد کرد تا پذیرش مجموعه کامل خدمات Web3 سیرکل را ارتقا داده و پلتفرم‌هایی برای توسعه، استقرار و عملیاتی کردن ساخت و اجرای برنامه‌های Web3 در سراسر شبکه‌های بلاکچین فراهم نماید. وی در ادامه صحبت‌های خود از آغاز این همکاری و تعیین استانداردهای جدید در بخش مالی ژاپن ابراز خرسندی کرد.

به گزارش سیرکل، بانک SBI Shinsei Bank، که یک شرکت تابعه از هولدینگ اس‌بی‌آی محسوب می‌شود، خدمات بانکی مورد نیاز را به این شرکت ارائه خواهد کرد تا امکان دسترسی به USDC و نقدینگی شبکه را برای مشاغل و کاربران ژاپنی فراهم کند.

آلر در ماه آگوست خاطرنشان کرده بود که علیرغم قرار گرفتن مقر اصلی سیرکل در ایالات متحده، بیش از 70٪ پذیرش استیبل کوین یو اس دی کوین (USDC) در خارج از کشور انجام می‌شود و آسیا در این زمینه پیشتاز است.

به گفته کوین گکو (CoinGecko)، در حال حاضر USDC با ارزش بازاری در حدود 24.6 میلیارد دلار، دومین استیبل کوین بزرگ پس از تتر (USDT) محسوب می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array