به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی آمازون قصد دارد همکاری جدیدی با صاحبان کسب‌وکارهای کوچک شکل دهد.

بر اساس گزارشی از رسانه Axios، این کمپانی برنامه دارد با جلب‌نظر کسب‌وکارهای کوچکی مانند فروشگاه‌های لوازم جانبی و یا فروشگاه‌های خواروبار فروشی محلی آنها را به همکارهای خود در زمینه تحویل سفارشات مشتریان تبدیل کند. آمازون به ازای تحویل هر سفارش به مشتریان، مبلغی کارمزد به صاحبان این کسب‌وکارها پرداخت خواهد کرد.

آمازون با این اقدام جدید خود قصد دارد شبکه ارسال سفارشات و تحویل بسته‌های مشتریان را گسترش داده و نمایندگان بیشتری را برای این امر به‌کار گیرد.
کسب‌وکارهای کوچک محلی هرروز بسته‌های مربوط به مشتری‌هایی که ساکن همان محله هستند را به‌صورت انبوه دریافت خواهند کرد، و سپس در ازای دریافت مبلغی از این کمپانی، بسته‌ها را به مشتریان تحویل خواهند داد.

به عبارتی دیگر آمازون، این غول تجارت الکترونیک قصد دارد فروشگاه‌های محلی و کوچکی مانند گل‌فروشی‌ها، خشکشویی‌ها و آرایشگاه‌ها را به نحوی به انبارهای موقت خود تبدیل کند.

همکاری

کمپانی آمازون، نوآور در زمینه همکاری

علاوه‌براین، آمازون همیشه در پی یافتن راه‌های خلاقانه و جدیدی برای توسعه کسب‌وکار خود و به‌کار گرفتن نیروهای جدید است. از این طریق، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک محلی که خواهان کسب درآمد بیشتری هستند نیز به هدف خود خواهند رسید.

آمازون مدتی است که درحال آزمون و خطای این سازوکار جدید می‌باشد و در وبسایت خود از علاقه‌مندان و داوطلبان ثبت‌نام به‌عمل می‌آورد. به گفته این کمپانی، فروشگاه‌های محلی که تمایل به همکاری با آمازون دارند، هر هفت روز هفته بین 20 تا 50 بسته دریافت خواهند کرد.

براساس داده‌های به‌دست آمده، آمازون برای شروع مناطق متوسط و نسبتاً کم‌جمعیت‌تری را درنظر گرفته است؛ مناطقی مانند ایالت‌های کلمبیا، میزوری، ویسکانسین، اوهایو و غیره. آمازون تاکید بسیاری بر فعالیت پویا و دائمی در منطقه منهتن نیویورک نیز دارد.

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که چرا این برنامه برای آمازون اثرگذار و مفید خواهد بود. این کمپانی مدت‌هاست که درحال توسعه و گسترش شبکه تحویل بسته‌ها و سفارشات مشتریان به روش‌های متفاوتی می‌باشد.
از به‌کارگیری افراد واسطه (سیستم Delivery Service Partners) و رانندگان خودفرما (سیستم Amazon Flex) گرفته تا کمدهای اتوماتیک واقع در ایستگاه‌های قطار، ساختمان‌ها و فروشگاه‌ها (سیستم Amazon Hub Locker).

این استراتژی جدید به این دلیل حائز اهمیت فراوان است که از میزان وابستگی و نیاز کمپانی آمازون به سیستم‌های واسطه و شرکت‌های دلیوری می‌کاهد. بدین ترتیب، این غول تجارت الکترونیک قادر است با کنترل هزینه‌ها و افزایش همکاری با کسب‌وکارهای کوچک، به هدف نهایی خود برسد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array