به گزارش ایران دکونومی، گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند با نگاهی به فعالیت بخش‌های مختلف این سکوی تبادل رمزارز تتر در ۸ فصل و ۱۰۶ صفحه منتشر شد. این گزارش اطلاعاتی از فعالیت بخش‌های مختلف اعم از بازاریابی، امورکاربران، محصول، فنی و … را ارائه داده است که در مقیاس‌های مختلف جهانی و داخلی مقایسه شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که اقبال به استیبل‌کوین تتر در دنیا افزایش یافته و در مقایسه تسویه‌های صورت گرفته، تتر ۱۳۶ درصد به نسبت شبکه پرداخت بین‌المللی مسترکارت رشد داشته است. مطابق آمارها سهم تتر از بازار ارزهای دیجیتال به ۸ درصد رسیده که در ایران به دلیل عدم دسترسی به حساب‌های بین‌المللی، سهم تتر از بازار ارزهای دیجیتال ۲۳ درصد بوده است.

همچنین قیمت اسیبل‌کوین تتر که هر واحد آن برابر با یک دلار آمریکا بوده، در سال ۱۴۰۱ به بیشتر از ۳۰ درصد رشد رسیده است. در این بین بالاترین تراکنش‌ها مربوط به بیت‌کوین، اتریوم، شیبا و دوج‌کوین بوده است.

لازم به ذکر است که تترلند از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ بالاتر از یک میلیون نصب اندرویدی و ۳۰۰ هزار نصب روی سیستم عامل IOS داشته است و علاوه بر آن، ترید با API، تبدیل سریع تتر، سطح‌بندی کاربران و کیف‌پول تتری از سرویس‌های جدید تترلند در سال گذشته بوده است.

آمارها نشان می‌دهد که این صرافی رمزارز ۱۵ بازدید یکتا معادل ۱۴ درصد از جمعیت کشور را داشته است. البته این رقم ممکن است تا حد زیادی از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی و اختلال اینترنت متأثر گردیده باشد.

نرخ بازدیدکنندگان یکتا نشان می‌دهد که چند IP یکتا حداقل یک‌بار از هر اپلیکیشن یا وب‌سایت بازدید کرده‌اند. در این خصوص تترلند موفق شده است تا اکثر کاربران بازار رمزارز را با برند و خدمات خود آشنا کند. نتیجه این تلاش حداقل این بوده که ۱۶.۷ درصد از جمعیت ایران حداقل یک‌بار از این سکوی تبادل ارز بازدید کرده‌اند و در کل، آمارها نشان می‌دهد که تعداد بازدیدکنندگان یکتا در تترلند، از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱۴.۷ میلیون مرتبه بوده است.

البته متوسط سنی کاربران در این صرافی ۳۲ سال بوده که از این میان نزدیک به ۷۰ درصد آنها بین بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ ساله قرار دارند. از این عدد ۲۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهد که نسبت به سال گذشته آن، رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد.

در ادامه توضیح داده شده است که بالاترین استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی این صرافی روی موبایل‌های با نسخه وب بوده و به‌خصوص کاربران اندرویدی ۷۴ درصد سهم را دارند. همچنین اپلیکیشن تترلند از نظر حجم معاملات ۴۴ درصد سهم را به خود اختصاص داده است.

میزان کاربر این صرافی رمزارز در شهرهای ایران متفاوت بوده است. مثلاً؛ تهران، خراسان رضوی و فارس بالاترین کاربر و سیستان و بلوچستان و کهکیلویه‌وبویراحمد کمترین کاربر را در تترلند دارا هستند.

همچنین آمارها از انگیزه کاربران جهت استفاده از مبادلات رمزارزی و به‌خصوص تتر در گزارش تترلند ارائه شده که نشان می‌دهد نقل‌وانتقال مالی تتر ۲۵ درصد از انگیزه کاربران را تشکیل داده است که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. البته تتر برای ترید رمزارز ۴۱ درصد عنوان شده که این رقم نسبت به دوره قبلی ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد، اما از لحاظ جایگزینی برای سرمایه‌گذاری تتر ۳۳ درصد سهم را داشته که معادل رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

قابل ذکر است که در صرافی تترلند در حد میانگین ۵۰۰ تتر در هر معامله خرید و ۸۰۰ تتر برای فروش جابه‌جا می‌شود که به این ترتیب تعداد خریداران بیشتر از فروشندگان در تترلند گفته شده است. البته ۴۰ درصد کاربران این صرافی همچنان دارایی‌های تتری خود را در کیف‌پول تترلند نگهداری می‌کنند.

از نظر معامله نیز تترلند ۱۱ درصد رشد داشته و متوسط حجم معاملات هر کاربر ۲.۱ تتر اعلام شده است. این رقم نسبت به دو سال قبل چیزی نزدیک به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

تیم کارشناسان احراز هویت تترلند نیز که یکی از فرایندهای حساس را به‌منظور ورود افراد به دنیای رمزارزها پیش می‌برند، نشان می‌دهد که به‌منظور سهولت در انجام این فرایند، زیرساخت‌های لازم برای سرعت بخشیدن به بررسی احراز هویت در تترلند ایجاد شده‌اند.

طبق این گزارش، بررسی احراز هویت در سکوهای تبادل رمزارزی گاه چند ساعت تا چند روز زمان می‌برد، اما تیم کارشناسان احراز هویت تترلند به‌صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته مشغول بررسی درخواست‌ها هستند و در کمتر از ۱۰ دقیقه درخواست‌های احراز هویت را بررسی می‌کنند تا وقفه‌ای در دریافت خدمات برای کاربران تترلند به‌وجود نیاید.

منبع: تترلند

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array