به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  ازسرگیری دوباره بحران در سیستم بانکداری سنتی آمریکا درست زمانی که بیت کوین با صعودی 58 درصدی طی دو ماه رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند، بازتابی جالب توجه از هشدارهای پیشگویانه ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز بیت کوین در این خصوص بوده است.

در این بین وضعیت شرکت خدمات مالی و بانکداری نیویورک کامیونیتی بنک (NYCB)  که در پی افشاگری‌های نگران‌کننده در مورد سلامت مالی و اختلال در مدیریت آن طی هفته گذشته با افت 40 درصدی ارزش سهام خود مواجه شده و روز چهارشنبه تا کف 1.76 دلار سقوط کرد، بیش از همه در کانون توجه بازار قرار گرفته است.

سقوط NYCB همزمان با اوج‌گیری بیت کوین

وضعیت اسفبار بانک NYCB، که یک پلتفرم وام‌دهی منطقه‌ای مستقر در هیکسویل نیویورک است، زمانی به طور علنی اعلام شد که این شرکت از “ضعف مادی” و اختلال در مدیریت داخلی خود خبر داد. این گزارش منجر به ضرری بالغ بر 2.4 میلیارد دلار برای سهامداران شرکت طی سه ماهه گذشته شد.

تغییر مدیریت نیز مشکلات این بانک را تشدید کرد. الساندرو دی نلو (Alessandro DiNello) در شرایطی به عنوان رئیس و مدیرعامل NYCB انتخاب شد که مجموعه‌ای از مشکلات مرتبط با کاهش رتبه اعتباری، وضعیت بدهی‌های این بانک را به وخامت کشاند.

مشکلاتی که اکنون گریبان‌گیر NYCB شده است، دراصل یادآور تراژدی سقوط اخیر First Republic Bank بوده و به وجود مشکلات سیستمی بالقوه در بخش بانکداری منطقه‌ای اشاره دارد. با این حال، NYCB توانست با این آشفتگی کنار آمده و در میان کمتر شدن اعتماد سپرده‌گذاران، سرمایه نقدی عمده قابل توجهی را به دست آورد.

سهام بانک NYCB در دوران بحران
عملکرد قیمت سهام NYCB ؛ منبع: TradingView

این نابسامانی‌های مالی در بازارهای سنتی به شدت با بازار پررونق کریپتو در تضاد است؛ چراکه سرمایه گذاری بی‌سابقه نهادی و انباشت بیت کوین نشان‌دهنده رای اعتماد سرمایه‌گذاران جدید و کهنه کار بازار به این کلاس دارایی است. سرازیر شدن سرمایه‌های نهادی به سمت صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) منعکس کننده افزایش تقاضای بیت کوین است که به‌شدت با بی‌ثباتی صنعت بانکداری سنتی در تضاد است.

روند انباشت بیت کوین
روند انباشت بیت کوین. منبع: CryptoQuant

ناگفته نماند که با وجود رالی اخیر و افزایش تقاضا و رسیدن به رکوردهای جدید قیمت، سایر شاخص‌ها نشان می‌دهند که بیت کوین ممکن است وارد فاز اشباع خرید شود. به‌علاوه هماهنگ نبودن حرکات قیمت با شاخص‌های فاندامنتال به احتمال یک پتانسیل اصلاح قوی اشاره دارند. این شاخص‌ها شرایط پیچیده‌ای را نشان می‌دهند که در آن دریافت سودهای سریع می‌توانند پولبک‌هایی با همان سرعت ایجاد کنند. پس پیش از هرگونه سرمایه‌گذاری شرایط شاخص‌های تکنیکال و فاندامنتال بازار را با دقت بررسی کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array