به گزارش ایران دکونومی، از جمله اهداف این نمایشگاه، شناسایی نیازهای فناورانه در کسب‌وکار، ایده‌پردازی و شناسایی راهکارهای فناورانه برای شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان، شبکه‌سازی با افراد و شرکت‌های تخصصی در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک، و دستیابی به شبکه‌های حرفه‌ای فناوران و سرمایه‌گذاران می‌باشد.

این نمایشگاه با همکاری دیجی‌نکست و سیناپ‌تک برگزار می‌شود.

در نشست خبری نمایشگاه سه روزه هم‌تا، مهرداد حسینی مدیرعامل سیناپ گفت: نگاه کلی به حوزه اقتصاد باعث دیدن چالش‌ها و ارائه ایده شد. محور اصلی فعالیت ما هم تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان‌ها ست. ما سعی کردیم نگاه مشارکت طلبانه‌ای داشته باشیم؛ چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی. این تلاش در راستای تجاری‌سازی فناوری هوش مصنوعی در فناوری‌های همگرا در خاورمیانه است.

حسینی در نشست خبری این رویداد افزود: از اهداف اصلی این رویداد می‌توان به شناسایی بازیگران اصلی، متولیان و متصدیان دولتی، شرکت‌های متقاضی نوآوری، عرضه کنندگان فناوری و ایجاد ارتباط بین گروه‌ها اشاره کرد. گروه‌های دیگری که در پی شناسایی و ارتباط با آن‌ها هستیم، سرمایه‌گذاران، بانک‌ها، بیمه‌ها و سرمایه‌گذاران خطرپذیر هستند.

وی توضیح داد: به واسطه نامه‌نگاری با وزارتخانه متوجه شدیم که هوش مصنوعی کاربرد وسیعی در دولت پیدا می‌کند. ما رویداد را در ۸بخش اصلی نمایشگاهی، محتوایی(کارگاه و همایش)، گردهمایی، رویدادهای پیچ و ریورس پیچ، جلسات به هم رسانی به نام هم‌تایاب، هکاتون(هک و ماراتن) و بخش رسانه برگزار خواهیم کرد. برای بخش رسانه در نظر داریم که رسانه‌های شهرهای دیگر را هم به صورت آنلاین داشته باشیم و آخرین مطالب این حوزه را گردآوری و به صورت خبر در اختیارشان قرار دهیم.

هوش مصنوعی، هم‌تا دارد

پس از آن، کیوان محیط‌مافی، مدیرعامل دیجی‌نکست، ضمن اشاره به نام رویداد که برگرفته از حروف اول حوزه‌های رویداد و همتا در هوش مصنوعی است گفت: در هوش مصنوعی همتا و مشابهی برای موضوعات وجود دارد و ما با در نظر گرفتن این موضوع این نام را انتخاب کردیم.

وی در خصوص اهداف این همکاری گفت: هدف همکاری دیجی‌نکست در این رویداد ساختن توافقات و مشارکت‌های شرکت‌هاست. در دیجی‌نکست سعی داریم نوآوری را به سمت مسئله‌ها ببریم.

وی در خصوص هم‌تا بازار توضیح داد: هم‌تا صرفاً یک نمایشگاه دوره‌ای نیست، بلکه شروعی ادامه‌دار برای مشارکت در این بازار است تا منافع همه حفظ شود و تعامل و طرح مسئله ادامه داشته باشد. دیجی‌نکست توانمندی خوبی دارد و می‌خواهیم در این رویداد آن را عرضه کنیم و نیازهای بازار را حل کنیم.

در پایان نیز از پوستر رویداد در حضور اصحاب رسانه‌ رونمایی شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array