به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هیئت نظارت بر حسابداری شرکت‌های دولتی (PCAOB) – ناظری که بر حسابرسی شرکت‌های دولتی در ایالات متحده نظارت می‌کند – اخیراً توصیه‌ای را صادر کرد که به سرمایه‌گذاران در مورد گزارش‌های اثبات ذخایر (PoR) صادر شده توسط شرکت‌های حسابرسی هشدار داد.

نهادهای رمزارزی ممکن است یک ارائه‌دهنده خدمات را برای صدور گزارش‌های «اثبات ذخیره (proof of reserve)» متعهد کنند. یک مشاور سرمایه‌گذار جدید از دفتر حمایت از سرمایه‌گذاران PCAOB، از سرمایه‌گذاران می‌خواهد که در مورد این گزارش‌ها احتیاط کنند.

— PCAOB_News (@PCAOB_News) 8 مارس 2023

 

پی‌سی‌ای‌او‌بی (PCAOB)، با حمایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، خاطرنشان کرد که سرمایه‌گذاران نباید به گزارش‌های PoR که در حیطه اختیارات نظارتی هیئت مدیره نیست، اتکای بی مورد داشته باشند. مشاوره نوشت:

“مهمتر از همه، سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند که تعهدات PoR حسابرسی شده نیستند و در نتیجه، گزارش‌های مرتبط هیچ‌گونه اطمینان معناداری به سرمایه‌گذاران یا مردم ارائه نمی‌کنند.”

علاوه بر این، هیئت مدیره همچنین استدلال کرد که گزارش‌های PoR تضمینی در مورد وضعیت دارایی‌ها پس از صدور گزارش ارائه نمی‌کنند. طبق PoR‌ پی‌سی‌ای‌او‌بی ها منعکس نمی‌کنند که آیا دارایی‌ها پس از انتشار گزارش مورد استفاده قرار گرفته، وام داده شده یا از دسترس مشتریان خارج شده‌اند. هیئت مدیره همچنین گفت که گزارش‌های PoR اثربخشی کنترل‌های داخلی یا حاکمیت موجودیت رمزارزی را تضمین نمی‌کند.

هیئت مدیره خاطرنشان کرد که گزارش‌های PoR مطابق با استانداردهای حسابرسی PCAOB انجام نمی‌شود. علاوه بر این، هیئت مدیره بر عدم یکنواختی در میان ارائه دهندگان خدمات گزارش‌های PoR تأکید کرد.

این مشاور افزود: «اثبات گزارش‌های ذخیره ذاتاً محدود است و مشتریان باید هنگام تکیه بر آن‌ها برای نتیجه‌گیری اینکه دارایی‌های کافی برای پاسخگویی به بدهی‌های مشتریان وجود دارد، بسیار احتیاط کنند.»

این هشدار پس از آن صادر شد که بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال در تلاش برای اطمینان از امنیت مالی سرمایه‌گذاران پس از شکست FTX، روند ارائه گزارش‌های PoR را افزایش دادند. در 19 ژانویه (29 دی)، صرافی کریپتو OKX در گزارش PoR خود 7.5 میلیارد دلار دارایی نقدی اعلام کرد. در 23 فوریه (4 اسفند)، صرافی ام‌ای‌اکس‌سی گلوبال MEXC Global) PoR) خود را پس از 45 روز تست منتشر کرد.

اخیراً، صرافی ارز دیجیتال بایننس 11 توکن به گزارش PoR خود اضافه کرده است که در 7 مارس (16 اسفند) ادعا کرد 63 میلیارد دلار ذخیره دارد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array