به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت امنیتی بلاکچین سرتیک (CertiK) پس از کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی «بحرانی» در اوایل ماه جاری، از همه کاربران صرافی اوکی ایکس (OKX) در گوشی‌های آیفون خواسته است که اپلیکیشن iOS خود را به‌روزرسانی کنند.

این شرکت امنیتی در پست روز 19 دسامبر (28 آذر) خود در ایکس (X) به کاربران کیف پول‌های اوکی ایکس (OKX) هشدار داد که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برنامه‌های iOS خود را به آخرین نسخه موجود، به‌روزرسانی کنند تا در معرض خطرات این نقص امنیتی احتمالی قرار نگیرند.

 اوکی ایکس (OKX)

سرتیک در ادامه افزود: «اوایل این ماه، ما به یک آسیب‌پذیری حیاتی در اجرای کد از راه دور یا به اختصار RCE در برنامه iOS کیف پول‌های اوکی ایکس (OKX) پی بردیم و گزارش کردیم که این حفره امنیتی باعث به خطر افتادن بالقوه داده‌های حساس و دارایی‌های رمزارزی موجود در آنها می‌شود.»

«توجه! از کاربران کیف پول‌های OKX می‌خواهیم که برنامه iOS خود را فوراً به آخرین نسخه به‌روز کنند. اوایل این ماه، ما یک آسیب‌پذیری حیاتی از نوع Remote Code Execution (RCE) را در برنامه iOS این صرافی شناسایی کردیم که داده‌های حساس و دارایی‌های کیف‌پول‌ها را به خطر می‌اندازد …»

— (CertiK@) . 19 دسامبر 2023

در واکنش به این خبر، صرافی اوکی ایکس (OKX) گفت که با “ارتقای موارد مربوطه” روز 19 دسامبر این مشکل را برطرف کرده و از کاربران خواسته است تا برنامه خود را به نسخه iOS 6.45.0 ارتقا دهند. سرتیک نیز تأیید کرد که این مشکل امنیتی حل شده است. اوکی ایکس (OKX) اضافه کرد که با اطمینان تأیید می‌کند که این اتفاق تاکنون تأثیری بر دارایی‌های مشتریان نداشته است.

خطری که کاربران اوکی ایکس (OKX) را تهدید می‌کند

آسیب‌پذیری RCE به مهاجم این امکان را می‌دهد تا کدهای مخرب را روی کامپیوتر یا شبکه یک سازمان اجرا کند که به طور بالقوه منجر به سرقت وجوه یا نقض داده‌ها می‌شود. این در حالی است که همین اواخر، یعنی روز  13 دسامبر (22 آذر) این صرافی غیرمتمرکز پس از فاش شدن کلید خصوصی مالک ادمین پروکسی، با هک 2.7 میلیون دلاری مواجه شد.

گفتنی است که در رده‌بندی سطح اعتماد کوین گکو (CoinGecko)، اوکی ایکس (OKX) با امتیاز 9/10 در رتبه دهم صرافی‌های ارزهای دیجیتال قرار دارد. این صرافی در اواخر نوامبر خدمات تجارت و کیف پول خود را در برزیل راه‌اندازی کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array