به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روزهای آخر هفته گذشته اتریوم (ETH) نوسانات زیادی را شاهد بود. دوشنبه هفته گذشته (19 تیر)، اتریوم (ETH) با قیمت 1850 دلار معامله می‌شد. در ساعات اولیه روز جمعه، این ارز به محدوده 1993 دلار رسید و تنها چند ساعت بعد، به سرعت سقوط کرد.

با این حال، جهت‌گیری بلندمدت اتریوم همچنان صعودی باقی مانده است، ولی در تایم فریم‌های پایین‌تر، شکست از محدوده سه هفته‌ای (که در نمودار با رنگ زرد مشخص شده است) در بازه 1840 تا 1930 دلار، تقریباً به طور کامل اصلاح شد. این اتفاق برای خریداران اصلاً خوشایند نبود.

تله گاوی؟

ساختار بازار اتریوم در نمودار 4 ساعته صعودی به نظر می‌رسد. همانطور که گفتیم، پرایس اکشن این ارز در نمودار روزانه نیز به نفع گاوها است. اندیکاتور جریان پولی چایکین (CMF) جریان ورود سرمایه قابل توجهی را به بازار این دارایی دیجیتال نشان می‌دهد و حجم تعادلی (OBV) آن نیز در روزهای اخیر شاهد اندکی افزایش بوده است.

نمودار چهارساعته اتریوم
نمودار چهارساعته اتریوم (ETH/USDT)؛ منبع: TradingView

از سوی دیگر، اندیکاتور پرکاربرد شاخص مقاومت نسبی (RSI) به سطح خنثی (50) بازگشته است، اما می‌تواند به زودی دوباره احیا شود. علیرغم سیگنالی که از اندیکاتورهای تکنیکال دریافت می‌شود، اگر اتریوم (ETH) واقعاً صعودی باشد، شکست مقاومت 2000 دلاری نباید با بازگشت به محدوده قبلی همراه شود. در غیراین‌صورت، افزایش قیمت از مومنتوم کافی برخوردار نبوده و احتمال پولبک به سطوح قبلی بیشتر می‌شود. در حال حاضر، اتر بدون ثبت تغییر قابل توجهی نسبت به 24 ساعت گذشته، با قیمت 1931 دلار ترید می‌شود.  

علی رغم اینکه طی چند روز گذشته کاهش نوسانات و حجم معاملات اتریوم را شاهد بودیم، اما باقی ماندن قیمت‌ زیر 1950 دلار نشان داد که گاوها هنوز به قدرت کافی نرسیده‌اند و خرس‌ها بسیار قوی‌تر از آن چیزی هستند که به نظر می‌رسد. از این رو احتمال افت قیمت تا زیر 1915 دلار و حتی 1895 دلار محتمل است. از طرف دیگر، بازگشت به بالای 1950 دلار می‌تواند شروع یک حرکت صعودی تازه باشد، ولی حتی در این شرایط نیز، گاوها باید با دقت جوانب احتیاط را رعایت کنند.

کاهش بهره باز در بازار آتی اتریوم

گاهی اوقات، افزایش نوسانات در تعطیلات آخر هفته امری عادی تلقی می‌شود، زیرا حجم کم معاملات در دفتر سفارشات به این معنی است که افزایش قیمت‌ها برای نهنگ‌ها کار آسان‌تری است. روزهای آخر این هفته، قیمت با فاصله یک درصدی، در منطقه 1925 تا 1945 دلار نوسان داشت.

نبود یک روند حرکتی قدرتمند باعث شد که سفته‌بازان در بازارهای آتی سرمایه زیادی را وارد بازار نکنند و نرخ بهره باز ثابت باقی بماند. این معیار، پیش از این افت شدیدی را تجربه کرده بود، زیرا اتریوم دوباره از نقطه شکست خود اصلاح شده بود. اندیکاتور CVD اسپات نیز در یک روند نزولی قرار داشت که نشان‌دهنده برتری فروشندگان در کوتاه مدت بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array