به گزارش ایران دکونومی، انجمن بلاکچین ایران به تازگی با انتشار اطلاعیه‌ای درباره خطر بلوکه‌شدن دارایی کاربران ایرانی در کیف پول امانی تلگرام هشدار داده است. این انجمن ضمن اشاره به مشاهده چندین مورد مسدودشدن دارایی‌های کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام (@wallet) متذکر شده است که این مسدودسازی محدود به تون کوین (TON) نبوده و چند ارز دیجیتال دیگر پشتیانی شده در این کیف پول را نیز شامل می‌شود.

تصویر نمونه‌ انجمن بلاکچین
تصویر مربوط به نمونه‌ای که انجمن بلاکچین از مسدودشدن تتر در کیف پول تلگرام یک کاربر ایرانی منتشر کرده است.

این درحالی است که فعلاً کلیه حساب‌های ساخته شده با شماره تلفن‌های ایران در تلگرام همچنان به این ابزار دسترسی دارند و می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در ساخت کیف پول‌های جدید از خدمات آن استفاده کنند و فقط امکان واریز وجه به طور مستقیم از صرافی‌های ایرانی ممکن نیست.

در بیانیه انجمن بلاکچین ایران آمده است که:

«اخیراً با افزایش فشار شناسایی و برچسب زنی بر دارایی های رمزارزی متعلق به ایرانیان چه از طریق آدرس‌های کیف پول‌های اعلام شده و چه از طریق ارتباط بین آدرس کیف پول‌ها و یا آی پی و یا اظهار شخص کاربر، شاهد افزایش چشمگیر تعداد عکس‌العمل و اقدام در پذیرندگان و پلتفرم‌های خارجی روی دارایی‌های رمزنگاری شده مردم هستیم.

آخرین نمونه آن، اقدام فوری و سریع پلتفرم تلگرام و کیف پول مخصوص در این پیام رسان برای دارایی‌های رمزنگاری شده ایرانیان می‌باشد. باتوجه به تعداد بسیار بالای کاربران این پیام‌رسان در کشور، این خطر و هشدار گوشزد می‌شود که ولت معروف آن پلتفرم نیز برای ایرانیان امن نبوده و طبق اسناد واصله، نمونه‌هایی از بلوکه کردن دارایی‌های شناسایی شده توسط مردم در کیف پول تلگرام توسط آن پلتفرم مشاهده شده است.

شواهد نشان می‌دهد نام کاربری مخصوص این کیف پول متعلق به خود تلگرام می‌باشد و این مسدودسازی را روی چند رمزارز مختلف (نه فقط TON) انجام داده است. همچنان هشدار می‌دهیم کاربران هرگز دارایی‌های داخلی خود را به‌صورت مستقیم از کسب و کارهای ایرانی به کسب و کارهای خارجی انتقال نداده و با ریسک استفاده از پلتفرم‌های خارجی آشنا باشند و به کسب و کارها توصیه می‌کنیم هرچه سریع‌تر افزایش اقدامات ایمنی جهت جلوگیری از شناسایی آدرس‌های تجمیعی دارایی‌های رمزنگاری شده خود را در دستور کار خود قرار دهند.»

به گفته انجمن بلاکچین ایران، کیف پول تلگرام تراکنش‌های انجام شده از سوی کاربران ایرانی را از نظر امنیتی مورد تأیید نمی‌داند و امکان واریز دارایی از سوی آنها در این کیف پول ممکن نیست. درحال حاضر، کابران ایرانی فقط می‌توانند دارایی خود را از این کیف پول برداشت کنند. در تصویر فوق می‌بینیم که پشتیبانی ربات کیف پول تلگرام اعلام کرده است که خدمات مربوط به این کیف پول به شهروندان ایران ممکن نبوده و این افراد فقط قادر به برداشت دارایی‌های خود هستند.

در نهایت، با توجه به فشارهای روزافزون بین‌المللی بر کاربران ایرانی و ویژگی امانی بودن کیف پول تلگرام توصیه می‌شود کاربران ریسک بلوکه‌شدن دارایی‌ها یا برگشت ‌خوردن تراکنش‌ها را جدی گرفته و داریی خود را از این پلتفرم خارج کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: iranblockchain

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array