به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هایدن آدامز (Hayden Adams)، خالق پروتکل یونی سوآپ و مدیر عامل یونی سوآپ لبز (Uniswap Labs)، به تازگی در توییتر در مورد یک پروژه کلاهبرداری که در آن افراد یک وبسایت جعلی با عنوان یونی سوآپ (Uniswap) ایجاد کرده‌اند، به کاربران هشدار داد.

آدامز با انتشار یک توییت، از ماهیت دقیق این کلاهبرداری ابراز تعجب نمود و تأکید کرد که این کار به تلاش و مهارت قابل‌توجهی نیاز دارد. او اعلام کرد که کلاهبرداران محتوای جامعه چینی را در طرح خود گنجانده‌اند و حتی لینک‌هایی را در آن قرار داده‌اند که کاربران را به اپلیکیشن قانونی یونی سوآپ (Uniswap) در وب‌سایت جعلی آنها هدایت می‌کند.

کلاهبرداران برای افزایش سطح اعتبار خود، یک جلسه تصویری یک ساعته در برنامه زوم (Zoom) سازماندهی کردند که در آن افرادی که تظاهر می‌کردند مدیران عالی رتبه یونی سوآپ هستند، حضور داشتند. این جلسه ویدیویی هماهنگ با هدف فریب بینندگان و باورپذیر کردن صحت طرح کلاهبرداری آنها انجام شده است. آدامز پس از تماشای این ویدئو،  با حیرت گفت: «این ویدئو دیوانه‌کننده است. نمی‌دانم این افراد واقعاً چه کسانی هستند.”

مدیران یونی سوآپ
تصویری از جلسه جعلی مدیران یونی سوآپ

آدامز برای از بین بردن هرگونه ابهام و سوء تفاهم، به صراحت اعلام کرد که نه صرافی و نه بنیاد یونی سوآپ (Uniswap) هیچ گونه ارتباط یا دخالتی با ویدیوی مورد نظر یا افرادی که در آن دیده می‌شوند ندارد.

واکنش جامعه کریپتو به خبر کلاهبرداری با نام یونی سوآپ

کاربران فضای توییتر به این احتمال اشاره دارند که این کلاهبرداری حول ویدیویی طراحی شده است که ظاهراً نشان می‌دهد این افراد در شنژن چین مشغول تبلیغ توکن یونی سوآپ (UNI) هستند. این فیلم دارای عناوینی مانند “اولین نشست آسیایی یونی سوآپ” و یا “مهمان: مدیر عامل یونی سوآپ” است.

آدامز و تیم حرفه‌ای او همچنان تلاش می‌کنند با این کلاهبرداری مبارزه کرده و تأثیر آن را تاحدامکان کاهش دهند. ازجمله تلاش‌های آنها می‌توان به حذف دامنه مورد استفاده برای ایجاد وبسایت جعلی اشاره کرد.

یکی از کاربران توییتر، با نام رولاند (Roland)، ضمن ابزار تعجب از رویدادی که آدامز در توییت خود شرح داده بود، اذعان داشت که با وجود اینکه در نزدیکی شهر شنژن زندگی می‌کند، هرگز با چنین رویدادی آشنا نشده است. او تاکید کرد که به دلیل قوانین سختگیرانه ارزهای دیجیتال در چین، چنین رویدادی باید با احتیاط سازماندهی شود.

گفتنی است که بانک خلق چین در سال 2018 صرافی‌های رمزارزی را از فعالیت در این کشور منع کرد و مدعی شد که این صرافی‌ها بدون مجوز، تأمین مالی عمومی را تشویق می‌کنند. چین از سپتامبر 2021 کلیه عملیات مربوط به صنعت ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array