به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی تازه‌وارد کمپانی متا، Threads، آخر هفته گذشته یک آپدیت اساسی دریافت کرد و بالاخره قابلیت هشتگ را در اختیار کاربران قرار داد.
هشتگ‌های مخصوص Threads شامل علامت # نیستند و برای جلوگیری از انتشار پست‌های بیهوده و اسپم، هر کاربر برای انتشار هر پست تنها مجاز به استفاده از یک هشتگ مرتبط می‌باشد.

این قابلیت ماه گذشته (نوامبر 2023) به‌صورت آزمایشی در استرالیا منتشر شد و حالا به‌مرور به همه کاربران جهان ارائه خواهد شد.

جهت حفظ امنیت و حریم خصوصی، امکان گزارش دادن هشتگ‌های نامناسب شامل محتواهای اسپم، آزار و اذیت، کلاهبرداری و نفرت‌پراکنی کلامی نیز وجود دارد.

Threads
نمایی از نحوه اضافه کردن هشتگ به پست‌های Threads

هشتگ‌های منحصربه‌فرد در Threads

برخلاف هشتگ‌های معمول، کاربران می‌توانند از کلمات و عبارات چندبخشی (با فاصله و بدون نیاز به وارد کردن “_” ) نیز به‌عنوان هشتگ استفاده کنند. برای مثال، برای ثبت عبارت “Book of the Year” (کتاب سال) به‌عنوان یک هشتگ، نیازی نیست آن را به‌صورت #Book_of_the_Year تایپ کرد. البته که حذف کردن علامت # برای بسیاری از کاربران خوشایند هم هست، زیرا دیگر در متن تایپ و منتشر شده خبری از شلوغی و تکرار این علامت اختصاصی نخواهد بود و واژگان با ترتیب همیشگی و به‌صورت مرتب و تمیز و آبی‌رنگ ظاهر خواهند شد.

سیستم اختصاصی هشتگ‌های Threads به‌گونه‌ای طراحی شده که تگ‌های استفاده شده متن از لحاظ بصری تفاوتی با بقیه کلمات نداشته باشند و تنها به‌صورت هایپرلینک و بدون علامت # نمایش داده شوند. با نگه‌داشتن و کلیک بر روی یک هشتگ (یا تگ) لیست مربوط به آن کلمه و تمام پست‌هایی که تحت آن هشتگ منتشر شده نمایش داده می‌شود.

کاربران می‌توانند به‌سادگی در قسمت جستجو (search bar) تگ مدنظر خود را تایپ کرده و تمام پست‌های شامل آن هشتگ را مشاهده کنند. امکان ایجاد هشتگ اختصاصی نیز وجود دارد، اما در این صورت تگ مدنظر باید به‌صورت دستی در پست وارد شود.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام با انتشار پست جدیدی اعلام کرد که متا امیدوار است با معرفی این قابلیت از شدت فعالیت‌های اسپم بکاهد. به‌همین‌منظور، تلاش‌های افراد فرصت‌طلب برای اسپم کردن فید دیگر کاربران و جلب‌توجه افراد به محتواهای خود اساساً بیهوده خواهد بود.
البته که پلتفرم Threads هنوز بخشی به‌نام “Trending” یا موضوعات داغ و ترند روز ندارد، اما با کلیک کردن بر گزینه تگ‌ها، برخی از هشتگ‌های محبوب و پرکاربرد روز به کاربران نمایش داده می‌شود.

حدود دو ماه پیش، یکی از کاربران به‌صورت اتفاقی متوجه توسعه قابلیت پست‌های داغ روز یا “Trends” در این پلتفرم شده بود. با اینکه این قابلیت هنوز جای کار بسیاری دارد و حتی به‌صورت رسمی معرفی هم نشده است؛ اما توسعه قابلیت Trends در این پلتفرم قطعاً حرکتی مثبت و رو به پیشرفت محسوب می‌شود. معرفی لیست اختصاصی موضوعات ترند، پلتفرم Threads را یک قدم به X نزدیکتر کرده و در مسیر تصمیمات جنجالی و تغییرات تمام‌نشدنی مدنظر ایلان ماسک در رابطه با توییتر سابق، اهرم فشاری به متا و اینستاگرام ارائه می‌دهد.

منبع: Threads

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array