به گزارش ایران دکونومی، هزینه گواهی اسقاط خودروهای فرسوده، بسته به قوانین و مقررات مربوط به هر کشوری ممکن است متفاوت باشد. در برخی کشورها، هزینه گواهی اسقاط خودرو بر اساس سن و شرایط خودرو محاسبه می‌گردد. از سوی دیگر، هزینه گواهی اسقاط خودروهای فرسوده ممکن است شامل هزینه‌های بررسی فنی و امنیتی خودرو و یا هزینه مالیات و بیمه خودرو و غیره باشد.

«مهران سالاریه» رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده ضمن تاکید بر اینکه واردکنندگان کشنده‌ها نیز برای شماره‌گذاری کشنده‌های وارداتی بایستی گواهی اسقاط ارائه کنند، اعلام کرد که تعداد گواهی اسقاط لازم برای واردات کشنده‌ها نصف شده است.

سالاریه ضمن اشاره به اینکه از زمان ابلاغ این قانون تا به حال حدود ۲۰۰۰ دستگاه کشنده وارداتی از پرداخت نقدی بهره‌مند شده‌اند، گفت: در حال حاضر با توجه به وجود گواهی اسقاط به میزان کافی، از این پس این دسته از متقاضیان باید نسبت به ارائه گواهی اسقاط اقدام کنند.

وی در رابطه با تعداد گواهی اسقاط لازم برای شماره‌گذاری کشنده‌های وارداتی، تصریح کرد: تا زمان تصویب و ابلاغ آیین‌نامه جدید، به ازای هر دستگاه کشنده وارداتی 8 گواهی اسقاط دیزلی مورد نیاز است. به عنوان مثال به ازای اسقاط هر کامیون فرسوده، دو دستگاه کشنده مجوز شماره‌گذاری خواهند داشت.

گواهی اسقاط خودروهای فرسوده، ۵۵ میلیون تومان برآورد شد

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در خصوص قیمت گواهی‌های اسقاط خودروهای سنگین، عنوان کرد: «برابر اعلام انجمن مراکز اسقاط، مبلغ هر گواهی اسقاط این دسته از خودروها حداکثر ۵۵ میلیون تومان است.»

به گفته سالاریه موارد فوق تا پیش از تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی معتبر است و پس از تصویب ممکن است تغییرات دیگری ایجاد گردد.‌

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده ضمن اشاره به برنامه‌ریزی این ستاد برای الکترونیکی کردن سبد عرضه و تقاضای گواهی اسقاط، عنوان کرد: «طرحی در این زمینه در حال برنامه ریزی و انجام است که طی آن، به زودی فرآیند خرید و فروش گواهی اسقاط نیز برخط خواهد شد.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، همچنین گفت که تا پیش از راه‌اندازی سرویس برخط، واردکنندگانی که قصد خرید گواهی اسقاط برای دریافت مجوز شماره‌گذاری دارند، در صورتی که در سامانه nnhk.ir ثبت‌نام کرده باشند، می‌توانند به مراکز اسقاط مجاز یا انجمن صنفی مراکز اسقاط مراجعه نمایند.

براساس جدولی که ستاد مذکور پیش‌تر ارائه کرده بود، برای واردات هر دستگاه کامیون کشنده، ۱۶ گواهی اسقاط اعلام لازم بود. به این ترتیب در حال حاضر تعداد گواهی اسقاط لازم برای واردات کشنده‌ها نصف شده است.

سالاریه پیش‌تر تاکید کرده بود که تمامی خودروهای وارداتی اعم از نو و کارکرده، برای شماره‌گذاری باید گواهی اسقاط داشته باشند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array