به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم توییتر از این پس به تولیدکنندگان محتوایی که حساب کاربری آنها احراز هویت شده و دارای تیک آبی باشد، بابت نمایش تبلیغات در بخش پاسخ‌ها (replies) هزینه پرداخت خواهد کرد.

ایلان ماسک با انتشار توییتی در روز جمعه این مسئله را تأیید کرده و اعلام کرد که اولین مبلغ پرداختی برای این همکاری، جمعاً حدود 5 میلیون دلار درنظر گرفته شده است، اما هنوز نحوه محاسبه درآمد هر حساب کاربری مشخص نشده است.

از زمانی که ایلان ماسک، میلیاردر و کارآفرین مشهور، کمپانی توییتر را در اکتبر سال گذشته تصاحب کرد، این پلتفرم روزهای سخت و چالش‌‎برانگیزی را پشت سر گذشته است.
در نتیجه تصمیم به تعدیل نیروی گسترده و نحوه مدیریت جنجالی او، توییتر آژانس‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی بسیاری را از دست داده است؛ درحالی‌که منبع درآمد اصلی این پلتفرم همیشه از راه تبلیغات بوده است!

تبلیغات

آگهی‌های تبلیغاتی، منبع درآمد اصلی توییتر

اخبار این تغییرات جدید درحالی به گوش می‌رسد که مدیرعامل جدید توییتر، لیندا یاکارینو، رسماً از هفته گذشته سمت خود را تحویل گرفته و ایلان ماسک از این پس تنها مالک و مدیر ارشد تکنولوژی خواهد بود. یاکارینو سالها در کمپانی NBCUniversal رئیس بخش تبلیغات بوده و تجربه کاری بسیاری در این زمینه دارد.

در ماه مارچ، ایلان ماسک اعلام کرده بود که این پلتفرم به ازای هر یکساعت توجه از سوی کاربران، درآمدی 5 یا 6 سنتی دارد که با نمایش تبلیغات مرتبط و به‌جا، این مبلغ می‌تواند تا 15 سنت هم افزایش یابد.

به‌نظر می‌رسد که با آغاز دوره‌ای جدید در توییتر، یاکارینو و ماسک در تلاشند که این شبکه اجتماعی را به روزهای اوج خود بازگرداند. البته عده‌ای معتقدند با رونمایی قریب‌الوقوع متا از پلتفرم جایگزین Threads، این دو کار سختی در پیش‌رو داشته باشند.

منبع: Reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array