به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، حساب کاربری تعدادی از اینفلوئنسرها و افراد مشهور حوزه کریپتو در شبکه اجتماعی ایکس (X) هک شد. ظاهراً این حمله گسترده و سازمان‌یافته با هدف تبلیغ یا شیلینگ توکن‌های خاص صورت گرفته است.

یکی از قربانیان این حمله، Gigantic-Cassocked-Rebirth معروف به GCR ، متعلق به یک سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال بوده است که به تازگی شخصاً خبر هک شدن حساب خود را تأیید کرد. حساب GCR در ایکس روز گذشته، (26 می) پستی در مورد ORDI و Luna2.0 منتشر کرد. پس از این پست، ارزش هر دو توکن به طور لحظه‌ای 6% و 274% افزایش یافت.

هکرها در ایکس چی سی ار

بسیاری معتقدند هکر می‌توانست از این حساب برای شیلینگ یک توکن با ارزش بازار اندک استفاده کند، اما ترجیح داد به جای آن دو توکنی را تبلیغ کند که منجر به سود محدود شد. توکن ORDI در حال حاضر از ارزش بازار 856 میلیون دلاری برخوردار است و بنابراین نسبت به کوین‌های کوچک‌تر سود کمتری دارد. با این حال، کارشناسان هشدار داده‌اند که هک حساب کاربری GCR می‌تواند تنها بخش کوچکی از یک حمله گسترده‌تر به حساب افراد مشهور باشد. با توجه به اینکه افراد مشهور و اینفلوئنسرها به طور معمول به تبلیغ میم کوین‌ها علاقه دارند، تشخیص پشت‌های واقعی یا تبلیغات دروغین کار دشواری خواهد بود.

از سوی دیگر، حساب یک رپر مشهور آمریکایی در ایکس به نام دیمیتری لزلی راجر با نام مستعار “Rich The Kid” با 2.3 میلیون دنبال‌کننده، پستی منتشر کرده و کاربران را تشویق می‌کند توکن جدید “RICH” را خریداری کنند.  طبق داده‌های موجود، ارزش این توکن در دو ساعت اول عرضه به ارزش بازار 90 هزار دلاری رسید. هرچند خبر هک شدن حساب این رپر به طور رسمی تایید نشده است ولی پست مربوط به این توکن اکنون از ایکس حذف شده است.

تقریباً همزمان با این اتفاق، یک میم کوین جدید با نام “JENNER” در حساب X شخصیت مشهور رسانه‌ای آمریکایی یعنی کیتلین جنر تبلیغ شد و ظرف 8 ساعت به ارزش بازار 27.1 میلیون دلاری رسید. حرف و حدیث درباره دیپ‌فیک بودن این ویدئو بسیار زیاد است.

این رویداد بار دیگر آسیب‌پذیری جامعه کریپتو در برابر شیوه‌های مختلف کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی را گوشزد می‌کند. توصیه می‌شود پیش از باز کردن هرگونه لینک در این شبکه‌ها، درباره صحت خبرها از وب‌سایت رسمی و منابع مورد تایید اطمینان حاصل کنید.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array