به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر ارشد بازار کریپتو گفته است که نهنگ‌های اتریوم (ETH) در ماه گذشته بیش از 410 هزار واحد از این دارایی دیجیتال را جمع‌آوری کرده‌اند.

نهنگ‌ها، کاتالیزور رشد اتریوم (ETH)

کل انباشت اتریوم (ETH) توسط نهنگ‌ها طی یک ماه گذشته بالغ بر 920,745,200 دلار برآورد شده است. این رقم به اندازه‌ای قابل توجه است که بتواند قیمت این ارز دیجیتال را تا چندین درصد تغییر دهد. بر اساس نمودارهای منتشر شده، افزایش نهنگ‌های دارای 1000 تا 10،000،000 واحد اتریوم به بالاترین سطح خود از 24 نوامبر 2023 تاکنون رسیده است.

از آن زمان تاکنون، قیمت این دارایی دیجیتال نیز نوسانات زیادی را تجربه کرده است و روز 9 دسامبر (18 آذر) به بالاتر از مقاومت 2400 دلار رسید. البته در پی اصلاح قیمت بعدی قیمت اتر تا سطوح فعلی آن یعنی 2247 دلار افت پیدا کرد. در زمان نگارش این مقاله، اتریوم با 0.91 درصد افزایش در 24 ساعت گذشته به مرز 2248.29 دلار رسیده است.

نمودار فعالیت نهنگ های اتریوم

رشد تازه اتریوم با ابهامات زیادی همراه بوده است، زیرا اخیراً همبستگی بیش از حد انتظاری را با بیت‌کوین نشان داده است. البته روند رشد کوتاه مدت اتریوم در 24 ساعت گذشته از بیت کوین عقب افتاده است، اما علاقه دوباره نهنگ‌ها به آن می‌تواند این حرکات را تغییر دهد.

سایر معیارهای مهم درون زنجیره‌ای که از رالی اخیر پشتیبانی کرده‌اند، شامل آدرس‌های فعال روزانه در شبکه اتریوم است. طبق داده‌های پلتفرم تحلیلی IntoTheBlock (ITB) این معیار با 2.21 درصد افزایش به 480,990 رسیده است. داده‌های ITB تراکنش نهنگ‌های اتریوم (ETH) را طی 24 ساعت گذشته نیز تأیید کرده است که با بیش از 4.79 میلیارد دلار جهش، 15.83 درصد افزایش داشته است.

به‌روزرسانی‌های مهم در شبکه اتریوم

در حالی که چشم‌انداز فعالیت نهنگ‌های اتریوم (ETH) و کاهش عرضه این ارز به واسطه این انباشت‌ها روند پیش روی جالبی را برای آینده این دارایی ترسیم کرده است، اتریوم با یک سری اصول فاندامنتال مهم دیگر نیز روبه‌رو است که در نهایت می‌تواند به تقویت شبکه و حرکت رو به جلوی آن کمک کند.

همانطور که قبلاً گزارش شد، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، با انتشار رودمپ این شبکه در سال جدید، به یکی از آخرین تحولاتی اشاره کرده است که راه حل‌های مقیاس‌بندی لایه 2 در این بلاکچین باید بر آنها متمرکز شوند. این تمرکز باید با هدف افزایش پذیرش و سهولت کاربری، بر روی توسعه سرویس نام اتریوم (ENS) برای این شبکه‌های لایه دوم معطوف گردد. علاوه بر این، اتریوم نیز در انتظار انتشار یک ETF اسپات است که در صورت تایید ETF بیت‌کوین، ممکن است به جریان افتاده و مبنایی برای رشد این دارایی فراهم کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array