به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به دنبال تحقیقات اخیری که در بایننس در مورد پولشویی آغاز شد، رمزارز بومی آن یعنی بایننس کوین (BNB) سروصدای زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال به پا کرد. در همین حال، افت قیمتی که این دارایی در بحبوحه این ماجرا تجربه کرد باعث شد به طعمه دلپذیری برای نهنگ‌ها تبدیل شود.

بر اساس داده‌های اخیر بازار از پلتفرم تحلیل داده Lookonchain، پس از اعلام خبر توافق پرداخت جریمه چند میلیارد دلاری میان بایننس و وزارت دادگستری ایالات متحده، نهنگی که قبلاً به دلیل انباشت BNB شناخته می‌شد، بار دیگر مقادیر قابل توجهی از این ارز رمزپایه را جمع آوری کرد.

طبق این داده‌ها، این نهنگ روز 22 نوامبر (1 آذر)، بیش از 2732 واحد بایننس کوین (BNB) با ارزشی بالغ بر 646 هزار دلار جمع‌آوری کرده است. علاوه بر این، همین نهنگ، از تاریخ دهم ماه می با انباشت BNB در پایین‌ترین سطوح قیمت، مجموع دارایی خود را به 17152 واحد BNB رسانده است.

گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، بایننس کوین (BNB) توانسته است بخشی از زیان‌های روزهای گذشته خود را جبران کند و به حدود 235.12 دلار رسیده است. در همین حال، حجم معاملات این دارایی طی روزهای گذشته شاهد جهش قابل توجه 58.68 درصدی بوده است. برخی از تحلیلگران معتقدند هجوم نهنگ‌ها و به ثبات رسیدن وضعیت بازار می‌تواند به بهبود بیشتر شرایط برای این دارایی کمک کند.

نمودار بایننس کوین

همانطور که در خبرها خواندید، پس از توافق بایننس با وزارت دادستری آمریکا مبنی بر پرداخت جریمه 4.3 میلیارد دلاری و خروج ژائو از این صرافی برای همیشه به اتهام نقض قوانین مربوط به قانون رازداری بانکی (BSA)، عدم ثبت نام به عنوان انتقال دهنده پول و نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی (IEEPA)، صلاحیت این صرافی از سوی رگولاتورهای ایالات متحده بار دیگر مورد بررسی قرار گرفته است. همین امر باعث شد روز گذشته این صرافی با موج عظیمی از خروج سرمایه از سوی کاربران مواجه شود. به طوریکه طی فقط دوازده ساعت، حدود ۲۸۸ میلیون دلار بیت کوین از آن خارج شد که یادآور وضعیت بازار در مارس ۲۰۲۳ بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array