به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، از زمان دریافت اتهامات جدی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مبنی بر اوراق بهادار بودن رمزارز سولانا (SOL)، قیمت این دارایی به طور مستمر در حال کاهش بوده است؛ تاجایی‌که درصد افت قیمت آن در 7 روز گذشته به حدود 30 درصد می‌رسد. این اتفاق، مجادلات زیادی را در جامعه سولانا برانگیخته است.

نمودار هفت روزه قیمت سولانا
نمودار هفت روزه قیمت سولانا. منبع: Coingecko

جامعه سولانا برای خلاصی از اتهامات کمیسیون هاردفورک را پیشنهاد می‌کند

روز 10 ژوئن اعضای جامعه سولانا، در یک بحث داغ به این نتیجه رسیدند که ادعای SEC اثبات می‌کند که دیگر وقت آن فرارسیده است که سولانا برای خلاص شدن از خطرات قانونی، در مورد یک هاردفورک جدید تصمیمی جدی بگیرد. به طور کلی، جامعه نظرات متفاوتی در مورد این هاردفورک پیشنهادی نشان دادند و حامیان آن به یک طرح فورک واقعی نیاز دارند.

یکی از اعضا با اشاره به فورک شدن ETC  از شبکه اتریوم، گفت نسخه فورک شده یک کپی از زنجیره اصلی است، اما با مجموعه‌ای از قوانین و پارامترهای جدید. به عنوان مثال، کیف پول‌های FTX می‌توانند در لیست سیاه قرار گیرند و توکن جدید را دریافت نکنند. حتی این نسخه می‌تواند با یک روایت جدید نام تجاری خود را تغییر دهد و به طور بالقوه از ادعاهای کمیسیون دور شود. اتریوم این کار را در سال 2017 انجام داد.

اتریوم کلاسیک یک هاردفورک از شبکه اصلی اتریوم است که در سال 2016 به دنبال هک سازمان غیرمتمرکز خودگردان مبتنی بر اتریوم (DAO) رخ داد. پس از آن جامعه به دو جناح مخالف تقسیم شد. در مورد پروژه سولانا نیز همین اتفاق خواهد افتاد.

اتریوم نسخه جدید خود را به عنوان یک پلتفرم منبع باز و جهانی برای برنامه‌های غیرمتمرکز قرار داد. هدف آن نیز جلب پذیرش انبوه و بهبود شبکه برای خدمت به کاربران در حال افزایش آن است. از سوی دیگر، اتریوم کلاسیک با هدف ارائه راهی بدون نیاز به مجوز برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال و فراهم کردن امکان انتقال پول با استفاده از قراردادهای هوشمند ارائه شد. برخلاف زنجیره مادر، هدف ETC حفظ سیستم در حالت قدیمی بدون هیچ تغییر قابل توجهی است.

پیش از این، بنیاد سولانا بیانیه‌ای در مخالفت با ادعای کمیسیون و اوراق بهادار خواندن سولانا (SOL) صادر کرده بود. توسعه‌دهندگان اذعان داشته‌اند که از مشارکت مداوم سیاست‌گذاران به عنوان شرکای سازنده در حوزه مقررات و با هدف دستیابی به وضوح نظارتی در این صنعت برای هزاران کارآفرین در سراسر ایالات متحده استقبال می‌کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: news.coincu

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array