به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نیکلاس مرتن (Nicholas Merten)، یکی از تحلیلگران مشهور ارزهای دیجیتال به تازگی پیش‌بینی کرده است که بیت کوین (BTC) در سطوحی خاص، با فشار فروش بسیار قابل توجهی مواجه می‌شود که باعث سقوط شدید قیمت آن خواهد شد.

نیکلاس مرتن، تحلیلگر و تریدر برجسته بازار کریپتو، و میزبان کانال دیتادش (DataDash)، در یک جلسه استراتژی جدید به 511 هزار دنبال‌کننده خود در یوتیوب گفت که پادشاه بازار کریپتو برای یک حرکت نزولی قدرتمند آماده می‌شود.

به عقیده مرتن، رمزارز اول بازار برای عبور از مقاومت کانال در محدوده بین 30000 تا 33000 دلار با مشکل بزرگی روبه‌رو خواهد شد. وی در این خصوص می‌گوید:

«سوال اینجاست که آیا می‌توانیم از این سطوح مقاومتی عبور کنیم که هر بار ثابت کرده‌اند موانع سختی در مقابل خریداران بیت کوین هستند. به همین دلیل است که سعی می‌کنم دوباره توجه شما را به اصل مطلب معطوف کنم.

همین سختی مقاومت پیش رو باعث شده است به این نتیجه برسیم که با ورود به منطقه مقاومت کانال فعلی، باید برای موج سوم نزولی آماده باشیم، چون احتمالاً این بار شدیدتر از هر مقاومتی خواهد بود که در گذشته در این محدوده با آن روبه‌رو شدیم. پیش از این، هربار که به این محدوده رسیدیم و نتوانستیم از آن عبور کنیم با یک تراژدی دردناک روبه‌رو شدیم.»

نمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC)؛ منبع: یوتیوب نیکلاس مرتن
نمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC)؛ منبع: یوتیوب نیکلاس مرتن

سناریوی صعود از دیدگاه مرتن

این تحلیلگر در ادامه می‌گوید که اگر بیت کوین بتواند این ناحیه مقاومتی را شکست دهد، گاوها (خریداران) شانس بزرگی برای صعود پیش روی خود خواهند داشت. با این حال، مرتن خاطرنشان می‌کند که تنها راه موجود که او برای کسب چنین موفقیتی متصور است، تایید یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) برای بازار اسپات بیت کوین است.

«اگر بتوانیم قدم به محدوده بالای 33000 دلار بگذاریم، گاوها مجال کافی برای فعالیت پیدا می‌کنند. ولی هنوز این سوال باقی می‌ماند که آیا می‌توانیم از این کانال مقاومتی عبور کنیم و برای پیشبرد روند صعودی مورد انتظار بعد از تایید ETF بیت‌کوین، از آن به عنوان یک منطقه حمایتی قوی بهره بگیریم یا نه. اگر بخواهم با شما روراست باشم باید بدون تعارف بگویم که تنها عاملی که باعث می‌شود این اتفاق بیفتد این است که تاییدیه راه‌اندازی یک ETF بیت کوین را دریافت کنیم.»

به عقیده مرتن، این تنها راه موجود است و هر سناریوی احتمالی دیگر برای رشد این رمزارز در کوتاه مدت بی‌شک با شکست مواجه می‌شود. وی با اشاره به موقعیت مشابهی که در ماه ژوئن در همین محدوده شاهد بودیم اظهار می‌دارد که امیدوار است بلک راک و سایر شرکت‌های متقاضی، مجوز راه‌اندازی ETF خود را دریافت کنند.

گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین با ادامه مسیر صعودی چند روزه خود، با قیمت 30 هزار و 610 دلار معامله می‌شود و رشد 2.16 درصدی را در تایم فریم روزانه به ثبت رسانده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: dailyhodl

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array