به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، آدریان اور (Adrian Orr)، رئیس بانک مرکزی نیوزلند در تازه‌ترین اظهارات خود ضمن تاکید بر این مسئله که استیبل کوین‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند جایگزینی برای پول فیات واقعی باشند، نگرانی‌های مهمی را در مورد دارایی‌های دیجیتال، به‌ویژه استیبل کوین‌ها مطرح کرد.

تصور غلط درباره ثبات استیبل کوین‌ها

آدریان اور در جلسه کمیته پارلمانی که روز دوشنبه در ولینگتون برگزار شد، نسبت به ثبات مورد ادعای استیبل کوین‌ها هشدار داد و آنها را «بزرگ‌ترین نام‌های اشتباه» و استعاره‌ای متناقض نامید و در ادامه به خطرات ذاتی مرتبط با استیبل کوین‌ها اشاره کرد.

به گفته اور، استیبل کوین‌ها برخلاف نامشان، که توکن‌های رمزنگاری شده با پیوند به سایر دارایی‌ها هستند، همیشه ارزش ثابتی ندارند. او خاطرنشان کرد که ثبات استیبل‌کوین‌ها صرفاً به سلامت مالی واحد مورد حمایت آن یا به نوعی، ترازنامه ناشر آن‌ها بستگی دارد.

استیبل کوین

به عبارت دقیق‌تر، استیبل کوین‌ها برای حفظ ارزش خود معمولاً به ذخایر قابل توجهی متکی و در عین حال، در برابر اختلالات امور مالی سنتی آسیب‌پذیر هستند. برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های مرکزی نیز قبلاً نگرانی‌هایی را در مورد پتانسیل واقعی استیبل کوین‌ها در ایجاد بی‌ثباتی در بازارهای دنیای واقعی هنگام رویارویی با چالش‌های بزرگ اقتصادی مطرح کرده‌اند.

رئیس بانک مرکزی نیوزلند افزود که در صورت عدم نظارت، استیبل کوین‌ها می‌توانند به طور بالقوه سیستم مالی جهانی را تضعیف کنند.

محدودیت‌های بیت کوین به عنوان یک ارز واقعی

آدریان اور در ادامه صحبت‌های خود، مفهوم ابزار بیت کوین به عنوان یک ارز اصلی را نیز به چالش کشید. وی مدعی شد که بیت کوین نمی‌تواند در انجام وظایف اساسی یک ارز، یعنی وسیله‌ای قابل اعتماد برای مبادله، ذخیره پایدار ارزش و یک واحد محاسبه، خوب عمل کند.

علیرغم محبوبیت و استفاده گسترده از آن در محافل خاص، بیت کوین فاقد ویژگی‌های لازم برای عملکرد موثر به عنوان یک ارز است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که باوجود اینکه هدف این دارایی جایگزینی در بازارهای مالی اصلی دنیا است، ولی نمی‌تواند جایگزین یا حتی مکمل پول سنتی بانک مرکزی باشد. اور با اشاره به نقش اساسی ارزهای فیات مانند دلار نیوزلند، اعتبار آنها را به حمایت قوه قانون‌گذار و نظارت نهادهای معتبر مانند بانک‌های مرکزی مستقل نسبت داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array