به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، از زمانی که ایلان ماسک مسئولیت کنترل و هدایت شبکه اجتماعی توییتر را به عهده گرفته است، روزبه‌روز به محدودیت‌های آن برای کاربران عادی بیشتر شده و به امکانات توییتر بلو افزوده می‌شود.

با توجه به اینکه ماسک همیشه در پی یافتن راه جدیدی برای کسب درآمد است، با محدود کردن امکانات توییتر برای کاربران عادی و بهبود امکانات برای کاربران توییتر بلو، سعی در جذب مخاطبان جدیدی برای این سرویس اشتراکی پولی دارد.

به همین منظور، در جدیدترین اقدام ماسک برای بهبود تجربه کاربری مشترکین توییتر بلو، این افراد می‌توانند از این پس توییت‌های طولانی 25 هزار کاراکتری در این پلتفرم منتشر کنند.

کمپانی توییتر امروز با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی توییتر بلو درباره این تغییرات جدید اطلاع‌رسانی کرد.
همچنین یکی از مهندسین این کمپانی، فردی به‌نام پراچی پودار، هفته گذشته با انتشار توییتی طولانی این قابلیت را معرفی کرده بود. او در این توییت نوشت که “محدودیت کاراکترهای قابلیت NoteTweet (توییت طولانی) از 10 هزار کاراکتر به 25 هزار کاراکتر افزایش یافته است!”

توییتر بلو

در ماه فوریه سال جاری، توییتر محدودیت کاراکتر مجاز را به 4 هزار کاراکتر و سپس در ماه آوریل به 10 هزار کاراکتر افزایش داده بود. در آن زمان، توییتر اعلام کرد که توییت‌ها از گزینه‌های نوشتاری مانند bold (فونت ضخیم) و italic (فونت مورّب) نیز پشتیبانی خواهد کرد.

زمانی‌که توییتر تحت مدیریت مدیرعامل پیشین خود قرار داشت، در یک دهه گذشته تنها شاهد یک تغییر در تعداد کاراکترهای مجاز بود: از 140 کاراکتر به 280 کاراکتر.
نکته جالب توجه اینجاست که همین اقدام نیز با واکنش‌های منفی کاربران مواجه شده بود.

امکانات جدید توییتر بلو برای کاربران

علاوه بر بهبود امکانات نوشتاری و افزایش تعداد کاراکترهای مجاز، کمپانی توییتر قابلیت‌های دیگری نیز در اختیار کاربران توییتر بلو قرار داده است. در دسامبر سال گذشته، به کاربران توییتر اجازه آپلود ویدیوهای طولانی (تا 60 دقیقه) با کیفیت 1080 داده شده بود. توییتر ماه گذشته این محدودیت را به دو ساعت افزایش داد.

با معرفی قابلیت انتشار توییت‌های طولانی 25 هزار کاراکتری، کاربران این پلتفرم می‌توانند مقاله‌های خبری و یا حتی داستان‌های کوتاه خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند.
ایلان ماسک تمام تلاش خود را کرده که کاربران توییتر بلو با کمبود امکانات و یا کاراکترهای موردنیاز برای بیان سخنان خود مواجه نشود.

در مقایسه با توییتر، پلتفرم‌های رقیب و جایگزین Mastodon (محدودیت 500 کاراکتر) و Bluesky ( محدودیت 300 کاراکتر) دارای محدودیت‌های بسیار بیشتری به ازای هر پست (مشابه توییت) هستند.
البته عده‌ای اعتقاد دارند که مطالعه متون و مطالب طولانی در این پلتفرم‌ها کار بسیار سختی است، که البته این ادعای درست و بسیار به‌جایی است.

شاید اقدام بعدی کمپانی توییتر باید بهبود تجربه مطالعه کاربران خود باشد!

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array