به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای نقره در جلسه معاملاتی روز  چهارشنبه (19 آوریل) عملکرد اندکی داشتند، زیرا ما در تلاشیم تا مشخص کنیم که آیا سطح 25 دلار به عنوان حمایت عمل می‌کند یا خیر؟. در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 15:33 روز چهارشنبه 30 فروردین (19 آوریل)، نقره در کانال 24.72 دلار معامله می‌شود، در حالی که جلسه معاملاتی را با سطح 25.266 شروع کرد. به این ترتیب تنها طی یک جلسه فلز گرانبها در حدود 1.74 درصد نوسان داشته است. روز گذشته (18 آوریل، 29 فروردین) فلز صنعتی در کانال 25.187 مورد معامله قرار گرفت؛ میزان نوسان نقره نسبت به روز قبل در حدود 1.86 درصد بوده است.

تحلیل تکنیکال بازار نقره

نمودار نقره

نقره در ساعات اولیه روز سه‌شنبه به میزان بسیار کمی افزایش یافت، ما دقیقاً بالای سطح مهم 25 دلاری قرار گرفتیم. به خاطر داشته باشید که نقره در چند روز گذشته عقب‌نشینی خوبی داشته است، که قطعاً پس از صعود عالی به آن نیاز بود. اینکه آیا می‌توانیم به بالاتر رفتن ادامه دهیم یا نه، هنوز مشخص نیست، اما یک عقب‌نشینی می‌تواند برای بازار مفید باشد، زیرا ما اساساً یک روند بدون توقف از بالای سطح 20 دلار داشته‌ایم.

در سمت حرکت نزولی، این امکان وجود دارد که بتوانیم وارد کانال 24 دلار شویم، منطقه‌ای که در چند ماه گذشته قیمت نقره اطراف آن نوسان داشته است. در واقع، وقتی به دسامبر و ژانویه 2022 نگاه می‌کنید، اساساً از 24 دلار به عنوان منطقه مهم و مورد توجه به لحاظ روانی باید یاد شود. علاوه بر این، به معامله‌گرانی که روند صعودی را از دست داده‌اند، این فرصت را می‌دهد که در قیمت‌های بهتری وارد بازار شوند. هرگونه عقب‌نشینی در این برهه از زمان می‌تواند به عنوان ارزش در نظر گرفته شود.

اگر بخواهیم به نحوی از میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) عبور کنیم، با اصلاح بسیار عمیق‌تری مواجه خواهیم بود، اما متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) تقریباً 2 دلار پایین‌تر از جایی است که در حال حاضر هستیم. از طرف دیگر، اگر روند تغییر کند و از بالاترین قیمت چند روز پیش عبور کنیم، امکان رسیدن بازار به سطح 27 دلار فراهم می‌شود. عبور از سطح 27 دلار، امکان حرکت به سطح 30 دلار را باز می‌کند، که البته اهمیت روانی خاصی دارد.

به شاخص دلار آمریکا توجه کنید، زیرا نقره و دلار آمریکا در اکثر مواقع همبستگی منفی دارند، اما نه در همه موارد. این به این دلیل است که نقره به عنوان یک فلز صنعتی نیز قیمت‌گذاری می‌شود، بنابراین اگر قرار باشد تقاضای صنعتی کم شود، این موضوع قطعاً بر قیمت نقره اثرگذار خواهد بود.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array