به گزارش ایران دکونومی، مهدی معصومی اصفهانی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار داشت که نوسانات اخیر بازار ارز ناشی از تنش‌های منطقه‌ای بوده و دلیل اقتصادی مشخصی ندارد. او توضیح داد که افزایش نرخ ارز به دولت‌های مختلف ارتباطی ندارد؛ اگرچه ممکن است یک دولت به صورت موقت از افزایش و نوسانات جلوگیری کند، اما با بروز هر رخداد سیاسی یا امنیتی، بازار دوباره دچار تلاطم می‌شود.

معصومی افزود که باید برنامه‌ریزی شود تا قیمت دلار تا پایان سال ثابت و قابل پیش‌بینی باشد، به گونه‌ای که دولت بعدی نیز بتواند با اجرای برنامه‌های خاص، این مسیر را ادامه دهد. در غیر این صورت، قیمت ارز طبق روند همیشگی خود حرکت خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد که بانک مرکزی تاکنون مدیریت خوبی داشته و نوسانات فعلی با توجه به منبع اصلی آن‌ها یعنی تنش‌های منطقه‌ای، موقتی و گذرا هستند. با این حال، وی هشدار داد که در صورت وقوع رخداد جدید داخلی یا منطقه‌ای، نمی‌توان تثبیت نرخ ارز را تضمین کرد، چراکه هر اتفاق می‌تواند تأثیر مستقیمی بر بازار ارز داشته باشد.

این فعال اقتصادی اشاره کرد که نوسانات اخیر در بازار ارز دلیل علمی و اقتصادی مشخصی ندارد و هرگونه افزایش قیمتی ارتباط مستقیمی با میزان تقاضا دارد. او اضافه کرد که در ماه‌های اخیر، اتفاقاتی مانند واردات خودرو یا عدم تخصیص ارز دولتی که می‌تواند تقاضا را افزایش دهد، رخ نداده است؛ بنابراین، دلیلی برای ادامه نوسانات ارزی وجود ندارد.

منبع : تسنیم

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array