به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روزهای آخر هفته گذشته شاهد موجی گسترده از فعالیت در بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) در مجموعه کلوپ میمون‌های کسل (Bored Ape Yacht Club) بودیم که توسط جفری هوانگ (Jeffrey Huang)، ملقب به برادر بزرگ ماچی (Machi Big Brother) به راه افتاد. پس از اینکه هوانگ مقدار قابل توجهی از NFTهای این مجموعه را فروخت، به دنبال آن یک سری خرید بزرگ از همان مجموعه انجام شد که باعث ایجاد نوسانات شدید در قیمت‌ها گردید.

طبق داده‌های بازار NFTهای بلر (Blur)، هوانگ طی روزهای گذشته بیش از 50 قطعه از مجموعه میمون‌های کسل را برداشت کرده است. این فشار فروش روز شنبه، زمانی که هوانگ 19 قطعه NFT دیگر را در یک تراکنش به قیمت 651 اتریوم و ارزش تقریبی 1.2 میلیون دلار فروخت، به اوج خود رسید.

گفتنی است که مجموعه توکن‌های غیرمثلی Bored Ape که به عنوان یکی از مجموعه‌ NFTهای پیشروی بازار در نظر گرفته می‌شود، در ماه‌های اخیر شاهد فشاری مضاعف در کف قیمت‌های خود بوده است. اقدامات اخیر هوانگ این قیمت‌ها را به پایین‌ترین حد خود از نوامبر 2021 (آبان 1400) رساند. جالب است بدانید که کف قیمت NFT‌های این مجموعه در آوریل 2022 (اردیبهشت 1401) تقریباً 152 اتریوم بود، اما طبق داده‌های NFT Price Floor اخیراً این رقم تا حدود 33 اتریوم یا 62000 دلار کاهش یافته است.

NFT

روز یکشنبه بازگشت اندکی را در ارزش مجموعه Bored Ape شاهد بودیم، چراکه هوانگ 14 قطعه NFT دیگر، از جمله یک NFT به قیمت 41 اتریوم یا بیش از 77000 دلار را خریداری کرد. طبق داده‌های NFT Price Floor، ارزان‌ترین قطعه از مجموعه Bored Ape در حال حاضر با قیمتی در حدود 74000 دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده افزایش 14 درصدی نسبت به روز گذشته است.

توکن‌های غیرمثلی یا NFTها، توکن‌های دیجیتالی منحصربه‌فردی هستند که نشان‌دهنده مالکیت یک دارایی دیجیتال بوده و بازار هنر دیجیتال را متحول کرده‌اند. مجموعه Bored Ape Yacht Club با ارزش بیش از 737 میلیون دلار، بعد از مجموعه کریپتوپانک (CryptoPunks)، دومین مجموعه مهم از نظر ارزش بازار است.

این تراکنش‌های مهم توسط هوانگ مدت کوتاهی قبل از آن انجام شد که ZachXBT محقق بلاکچین فاش کند که هوانگ از او به دلیل افترا شکایت کرده است. این شکایت مربوط به یک مقاله تحقیقاتی است که سال گذشته توسط ZachXBT منتشر شد و هوانگ را به اختلاس مبالغ هنگفتی اتریوم از یک پلتفرم مدیریت خزانه ارزهای دیجیتال متهم می‌کرد که هوانگ بنیانگذار آن بوده است. در حالی که ZachXBT این شکایت را تلاشی برای سرکوب آزادی بیان می‌داند، هوانگ ادعا می‌کند که ادعاهای موجود در این مقاله کذب و افتراآمیز هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ethnews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array