به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  پس از اینکه مایکروسافت نسخه‌ به‌روزرسانی‌شده‌ نرم‌افزار نوت پد (NotePad) با قابلیت تشخیص غلط‌های املایی را فروردین‌ ماه امسال آزمایش کرد، بالاخره تصمیم گرفت بعد از مدت‌ها، این نسخه‌ ارتقا یافته را در اختیار تمام کاربران ویندوز ۱۱ قرار دهد.

سیر تکامل نوت پد در ویندوز

نوت پد (NotePad) ویندوز که اولین‌بار در سال ۱۹۸۳ معرفی شد، سال‌های زیادی بدون هیچ تغییری در تمام نسخه‌های سیستم عامل ویندوز عرضه می‌شد. تا اینکه سال 2018، ویندوز ۱۰ با مجموعه‌ای از تغییرات و به‌روزرسانی‌های جدید ازجمله بهبود عملکرد در فایل‌های حجیم، بزرگ‌نمایی متن، جایگزین‌کردن کلمات به‌صورت دوره‌ای  (wrap-around find/replace)، و شماره‌گذاری خطوط با کمک حالت Word-Wrap  در نوت‌پد منتشر شد.

اواخر سال ۲۰۲۱ ، همزمان با انتشار ویندوز ۱۱ پیشرفت‌های مهمی در نوت پد (NotePad) اتفاق افتاد. برای مثال در آن نسخه ذخیره‌سازی خودکار اطلاعات، سازگاری با حالت تاریک (Dark Mode)، رابط کاربری جدید و قابلیت با‌زکردن چندین فایل به نوت پد اضافه شد.

نوت پد ویندوز

اکنون در تازه‌ترین آپدیت این برنامه، شاهد اضافه شدن قابلیت‌ جدیدی برای تصحیح یکپارچه غلط‌های املایی به امکانات قبلی آن هستیم. جالب است که مایکروسافت ویژگی بررسی املا را در سکوت خبری به این برنامه اضافه کرده است.

کاربران نسخه جدید نوت‌پد در ویندوز ۱۱، در صورت تایپ کرده کلماتی با املای غلط یا استفاده از اصطلاحات تخصصی ناشناخته در متون نوت‌پد، بلافاصله با خطوط قرمز رنگی مواجه می‌شوند که زیر کلمات مشکوک کشیده می‌شود.

بر اساس تصاویری که از قابلیت جدید نوت پد منتشر شده است، ظاهراً کاربران امکان خاموش یا روشن کردن ویژگی غلط‌گیری املایی و تصحیح خودکار کلمات را نیز در اختیار دارند.

منبع: blogs.windows

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array