به گزارش ایران دکونومی، این برنامه در راستای برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) در مناقصه پیروز شد و به اجرا درآمد.

به گفته سهیل عباسی، معاون نوآوری و کارآفرینی هم‌ آوا این مناقصه برای کشورهای در حال توسعه بود که در پائیز و زمستان امسال، در استان‌های مختلف برگزار شد. در این طرح موضوعاتی با عنوان «چالش‌های بزرگ بشر» مطرح است که با توجه به شهرهای ایران سه چالش مدیریت پسماند، شفافیت در زنجیره ارزش کشاورزی و افزایش بهره‌وری آب انتخاب شدند تا با نوآوری حل شوند. هدف این طرح در کشور توجه به شهرهایی غیر از تهران برای شکل‌گیری اکوسیستم استارتاپی بود. سه شهر آذربایجان شرقی، کاشان، زاهدان(چابهار) نیز در این طرح شرکت کردند.

عباسی خاطرنشان کرد: تفاوت این برنامه این بود که ابتدا پیش رویدادی به نام «سرنخ» برگزار شد که اطلاعات و طرح ذهنی به شرکت‌کنندگان می‌داد و در ابتدای هر روز نیز پنلی تخصصی برگزار کردیم تا شرکت کنندگان با ذهنیت متخصصان آشنا شوند. همچنین این افراد ۶۰ ساعت آموزش دیدند و مبلغ ۵۰ میلیون تومان را جهت تسهیل کسب‌وکار خود از هم‌آوا دریافت کردند.

وی افزود: هم‌آوا تا سقفی بر این تیم‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد و از سرمایه‌گذاران دیگر برای سرمایه‌گذاری مشترک دعوت می‌کند. در دمودی امروز نیز بیش از ۱۰ وی‌سی و انجل حضور داشتند.

تیم‌های منتخب به شرح زیر به ارائه طرح خود پرداختند.

استارتاپ سیب‌پک

مرجان عبداله‌زاده از این تیم گفت: به دلیل سطح بالای تولید سیب در این منطقه، سیب‌ها در حاشیه شهر دپو می‌شوند و سیب‌های درجه ۲و۳ با قیمت پائینی به فروش می‌رسند. همچنین ۲۰ تا ۳۰ درصد از این میوه در کارخانه‌ها ضایع می‌شوند. ما طی فرآیندی، محصولات ارگانیک از این میوه فرآورده‌هایی چون پودر پالپ سیب، پاستیل سیب، چیپس سیب و… تولید می‌کنیم.

استارتاپ ویرا

روح الله خرم‌آبادی، مدیرعامل این استارتاپ عنوان کرد: پساب‌های صنعتی در صنایع نساجی و رنگرزی و شیرآبه‌های زباله شهری از تهدیدهای سفره‌های آب زیرزمینی محسوب می‌شوند و ضمن آلودگی محیط زیست، هزینه زیادی برای انتقال از محل دارند. محصول ما تولید نانوژلی است که تصفیه پساب صنعتی و شیرابه زباله شهر را انجام می‌دهد.

استارتاپ توسعه‌سازان

الهام محمدی به عنوان نماینده این تیم گفت: عدم دسترسی مطمئن و دائم به آب شیرین، گران بودن هزینه تمام شده آب شیرین و مصرف زیاد آب مشکلاتی است که در بسیاری از مناطق از جمله چابهار وجود دارد. ما در این شهر فقط تا پایان اردیبهشت به آب شیرین دسترسی داریم. سعی کردیم با تولید آب شیرین کُن‌های حرارتی هوشمند (MED-TVC) این چالش را حل کنیم.

در پایان رویداد نیز، جلسات B2B با حضور سرمایه‌گذاران برگزار شد.

عکس‌ها از: الهام سلامی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array