به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از دیپگ شدن غیرمنتظره استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) به دنبال انتشار خبر تعطیلی بانک آمریکایی سیلیکون ولی، نهنگ‌های کریپتو زیان‌های شدیدی را متحمل شدند. به همین سبب، به نظر می‌رسد که این گروه بزرگ از هولدرهای ارزهای دیجیتال، تصمیم گرفته‌اند برای محافظت از دارایی‌های خود به سمت دارایی‌های دیگر کوچ کنند.

نهنگ‌های قربانی

دو جون (Du Jun)، هم‌بنیانگذار صرافی ارزهای دیجیتال هیوبی گلوبال (Huobi Global) گفته است:

«من از سقوط ترا، 3AC و حتی سقوط صرافی اف تی ایکس (FTX ) جان سالم به در بردم، اما در برابر سیلورگیت و سیلیکون ولی موفق نشدم. از چند تن از کهنه سربازان بازار ارزهای دیجیتال سؤال کردم. بیش از 1 میلیارد دلار در بازار سهام و سپرده‌گذاری از دست رفت که من نیز یکی از آنها بودم. از این اتفاق بسیار ناراحت هستم. شاید وقت آن رسیده که سرمایه خود را کاهش دهم.»

همان روز، یکی از نهنگ‌های برجسته صنعت بلاکچین یعنی جاستین سان (Justin Sun) اعلام کرد که 82 میلیون USDC را با چند تراکنش و سوآپ آن با استیبل کوین دای (Dai) از پروتکل امور مالی غیرمتمرکز آوی (Aave v2) برداشت کرده است. در زمان نگارش این مطلب، ارزش 82 میلیون USDC به حدود  75.26 میلیون دلار می‌رسد.

گفتنی است که میکردائو (MakerDAO)، پلتفرم ناشر استیبل کوین دای (DAI) روز 11 مارس (20 اسفند) برای جلوگیری از افزایش فشار فروش، یک “پروپوزال اجرایی اضطراری” ارائه کرد. میکردائو (MakerDAO) با در اختیار داشتن بیش از 3.1 میلیارد USDC (با ارزش 2.85 میلیارد دلار) در ذخایر وثیقه دای (DAI)، یکی از بزرگترین هولدرهای این استیبل کوین به شمار می‌رود.

در اتفاقی عجیب، وقتی یکی از نهنگ‌ها قصد داشت 2.08 میلیون USDC را سوآپ کند، در مقابل فقط 0.05 واحد تتر دریافت کرد. صرافی غیرمتمرکز کایبرسوآپ (KyberSwap) که مسئول این تراکنش بوده است،  گفت که برای رفع مشکل و بازیابی وجود از دست رفته با کاربر مورد نظر در تماس است.

لوکی زنگ (Loki Zeng) یکی از تحلیلگران ارشد حوزه دیفای معتقد است:

«برای اینکه USDC سقوط کند، سه شرط لازم است: سپرده‌های فراوانی در بانک سیلیکون ولی و سه بانک در معرض خطر دیگر مسدود شود، نرخ بازیابی این سپرده‌ها پایین باشد و USDC نتواند چنین زیان‌هایی را کاهش دهد.»

زنگ اضافه کرد که به نظر او:

“احتمال سقوط این دارایی کم است و حتی اگر مشکلی وجود داشته باشد، به بزرگی مشکل اف تی ایکس (FTX) نخواهد بود.”

الکس سوانویک (Alex Svanevik)، بنیان‌گذار و مدیرعامل پلتفرم تحلیل داده نانسن (Nansen) نیز ضمن تأیید اینکه سیرکل (Circle) برای رهایی از این معضل طی چند روز آینده به اقداماتی دقیق و با کیفیت مانند “بازخریدهایی بی عیب و نقص” نیاز دارد،  اظهار داشت که سیرکل و USDC “می‌توانند موفق شوند.” او در توییتی دیگر، فاش کرد که یک نهنگ 25 میلیون USDC را از کیف پول PulseX خود منتقل و آن را با DAI مبادله کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array