به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس داده‌های شرکت تحلیل داده IntoTheBlock، رمزارز بومی شبکه بلاکچین کاردانو، آدا (ADA)، اخیراً شاهد افزایش قابل توجه سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ یا به اصطلاح، نهنگ‌ها، بوده است. نکته مهم اینجاست که این حجم از انباشت در محدوده قیمتی 0.249 تا 0.271 دلار رخ داده است که نشان‌دهنده تزریق بیش از 600 میلیون دلار سرمایه به بازار رمزارز کاردانو (ADA) است.

توزیع دارایی میان آدرس‌های کاردانو

تجزیه و تحلیل عمیق روند توزیع مالکیت رمزارز آدا (ADA) دیدگاهی متفاوت از پویایی بازار این دارایی ارائه کرده است. هولدرهای کوچک مقیاس کاردانو که بین 0 تا 100 واحد ADA در اختیار دارند، چیزی حدود 179460 آدرس توزیع شده‌اند که کاهش حاشیه‌ای 30 روزه 0.15٪ را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، در همین زمان آدرس‌هایی که بین 100 هزار تا یک میلیون واحد رمزارز ADA در کیف پول خود دارند، رشد 0.87 درصدی را تجربه کرده‌اند و آدرس‌هایی که 10000 تا 100000 واحد ADA در اختیار دارند نیز 0.81 درصد بیشتر شده‌اند. اما آنچه در این میان توجه بیشتر سرمایه‌گذاران این ارز را به خود جلب کرده است، رشد چشمگیر  138.89% تعداد آدرس‌هایی است که ارزش دارایی آنها بیش از 10 میلیون دلار است. این وضعیت می‌تواند نشان‌دهنده چشم‌انداز صعودی در میان ثروتمندترین سرمایه‌گذاران اکوسیستم کاردانو باشد.

درخشش کاردانو در بخش دیفای

همانطور که پیشتر در گزارش‌ها به آن اشاره کردیم، کاردانو به شکلی مستمر برای تبدیل شدن به یکی از 10 زنجیره برتر ارزهای دیجیتال به لحاظ کل ارزش قفل شده (TVL) تلاش می‌کند و این یک معیار مهم برای نشان دادن نرخ فعالیت و محبوبیت یک شبکه بلاکچین در فضای دیفای (DeFi) یا همان امور مالی غیرمتمرکز است.

در حال حاضر، معیار TVL کاردانو به رقمی در حدود 245.45 میلیون دلار می‌رسد که نشان‌دهنده افزایش قابل توجه 53.22٪ در طی یک ماه است. همانطور که مشخص است، این افزایش نشان‌دهنده علاقه رو به رشد سرمایه‌گذاران به یافتن جایگزینی برای زنجیره‌های غالب در این بخش مانند اتریوم است. صعود این بلاکچین در این بخش و پیشی گرفتن از TVL 238.75 میلیون دلاری بیت کوین، ممکن است نشانه تغییر سلسله مراتب شبکه‌های محبوب دیفای باشد.

نمودار روزانه کاردانو
نمودار روزنه قیمت کاردانو؛ منبع: coinmarketcap

اما همزمان با این هجوم فعالیت‌های سرمایه‌گذاری، قیمت رمزارز کاردانو (ADA) با کاهش 1.5 درصدی در تایم فریم 24 ساعته، نتوانسته است رضایت خریداران را جلب کند. این دارایی دیجیتال اکنون با قیمت 0.344298 دلار معامله می‌شود که نسبت به هفته گذشته بیش از 23 درصد رشد را نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array