به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازار اتریوم (ETH) اخیراً با چالش‌های مهمی روبه‌رو شده است، زیرا داده‌های آن‌چین، کاهش قابل‌توجهی در دارایی‌های سرمایه‌گذاران بزرگ یا به اصطلاح، نهنگ‌ها، را نشان می‌دهد. بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته در داده‌های بلاکچین، تعداد آدرس‌های اتریوم که بیش از 1000 کوین در خود جای داده‌اند به کمترین میزان طی 10 ماه گذشته یعنی 6268 مورد رسیده است. پیش از این، در نوامبر 2022 (آبان 1401) وقتی تعداد این کیف پول‌ها به حدود 6270 رسید، چنین کاهش ملموسی احساس شده بود.

این سیر نزولی در دارایی‌های نهنگ‌ها معمولاً سیگنالی نزولی است که نشان می‌دهد ممکن است سرمایه‌گذاران بزرگ اعتماد خود را به چشم‌انداز کوتاه‌مدت این دارایی از دست داده باشند. چنین تغییری در احساسات سرمایه گذاران اغلب تأثیر قابل توجهی بر روند حرکت بازار دارد، چراکه معاملات این گروه سرمایه‌گذاران به حدی قابل توجه ومهم است که می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت اتریوم داشته باشد.

در حال حاضر، اتریوم با قیمتی در حدود 1870 دلار معامله می‌شود و به میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) خود نزدیک شده است. این سطح تکنیکال می‌تواند به نقطه تحکیم بالقوه‌ای برای دومین رمزارز بزرگ از نظر ارزش بازار تبدیل شود. هرچند، کاهش حجم معاملات حاکی از کاهش علاقه معامله‌گران است که به طور بالقوه بر ثبات قیمت اتریوم تأثیر‌گذار خواهد بود.

نمودار روزانه اتریوم

دلیل دامپ یکباره اتریوم توسط نهنگ‌ها چیست؟

چنین حرکاتی در میان نهنگ‌ها معمولاً به عوامل متعددی نسبت داده می‌شوند. ممکن است بعضی از نهنگ‌ها در پی رالی‌های قبلی قیمت، سود خود را دریافت کرده باشند، در حالی که ممکن است برخی دیگر در پاسخ به تغییر روند بازار، سرمایه خود را مجدداً به دارایی‌های مختلف تخصیص دهند.

به‌علاوه، ممکن است نگرانی‌های مربوط به مقیاس‌پذیری اتریوم و کارمزدهای بالای تراکنش‌ها باعث شود برخی نهنگ‌ها دارایی خود را کاهش دهند. شایان ذکر است که اتریوم در آستانه راه‌اندازی یک ارتقاء بزرگ با هدف بهبود مقیاس‌پذیری، امنیت و پایداری قرار دارد. این ارتقاء ممکن است بر احساسات سرمایه‌گذاران نیز تأثیر بگذارد، زیرا خطرات و مزایای بالقوه این انتقال برای آنها آشکارتر می‌شود.

به طور کلی، کاهش ذخایر اتریوم توسط نهنگ‌ها ممکن است برای برخی از سرمایه‌گذاران نگران کننده باشد، زیرا می‌تواند نشان‌دهنده از دست رفتن اعتماد یا نشانه رکود بازار باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array