به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی اپل سرانجام به آخرین مراحل مذاکره خود با OpenAI برای استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی ChatGPT در گوشی‌های آیفون رسید.

بلومبرگ روز 11 می (22 اردیبهشت) به نقل از منابع آگاه نوشت در صورت انجام این طرح، دستیار هوش مصنوعی ChatGPT در به‌روزرسانی بعدی سیستم عامل iOS 18 اپل پیاده‌سازی خواهد شد. افزون بر این، گفته می‌شود که اپل با  Alphabet Inc ، شرکت مادر گوگل، نیز مذاکراتی را درخصوص ادغام چت‌بات Gemini در محصولات این شرکت آغاز کرده است هرچند ظاهراً این مذاکرات به اندازه اپل جدی نبوده و تاکنون توافقی میان این دو شرکت حاصل نشده است.

شایعه شده است که سیستم عامل iOS 18 دو ویژگی رونویسی و خلاصه‌سازی هوش مصنوعی را شامل خواهد شد. این ویژگی مزیت اصلی در Notes و Voice Memos بوده و به صورت بلادرنگ و در سراسر سیستم عامل iPadOS 18 و macOS 15 ارائه خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که رویداد سالانه WWDC اپل، که برای ژوئن 2024 برنامه‌ریزی شده است، صحنه‌ای برای رونمایی از این ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی باشد. این شرکت طی هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد WWDC 24 به اشتراک خواهد گذاشت.

هوش مصنوعی اپل

تلاش اپل برای گسترش قابلیت‌های هوش مصنوعی در محصولات خود

همین یک سال پیش بوده که شایعه شد اپل به دلیل نگرانی در مورد به خطر افتادن احتمالی داده‌های حساس، استفاده از ChatGPT را محدود کرده است. با این حال، طی چند هفته اخیر به صورت مکرر گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه این شرکت تلاش دارد بخش هوش مصنوعی (AI) خود را ایجاد کند. حتی برای این کار، کارشناسانی را از گوگل استخدام کرد تا تیم متخصصان هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی خود را تشکیل دهد.

علاوه بر گردآوری تیم‌هایی از متخصصان هوش مصنوعی، اپل اخیراً دو استارت‌آپ محلی هوش مصنوعی را در زوریخ سوئیس خریداری کرده است که نتیجه آن، ساخت یک آزمایشگاه «مخفی» در منطقه‌ای با نام « ویژن لب» بود.

به علاوه، روز 11 می، اپل در سخنرانی اصلی خود از نرم افزار طراحی سه بعدی Octane  که توسط شبکه Render پشتیبانی می‌شود، نام برد و تراشه M4 خود را در جدیدترین نمونه از آیپدهای شرکت به نمایش گذاشت.

همین صحبت‌ها کافی بود تا ارزش توکن رندر (RNDR) یبش از 11 درصد افزایش را تجربه کند و در بین ده توکن برتر هوش مصنوعی، با  18 درصد افزایش قیمت طی 7 روز، بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array