به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، یکی دیگر از تغییرات ایلان ماسک در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) به سرانجام نرسید و به‌نظر می‌رسد عناوین خبری این بار با ظاهر و فونت جدیدی به این پلتفرم بازگشته‌اند.

ماسک در اواسط تابستان امسال اعلام کرده بود که قصد دارد نحوه نمایش پست‌های خبری در شبکه اجتماعی X را به‌کلی تغییر دهد. ایده این تغییرات که شخصاً توسط خود او مطرح و طراحی شده بودند؛ قرار بود ظاهر مینیمال‌تر و زیباتری را به این پست‌ها داده و تأثیر به‌سزایی در زیبایی ظاهری X بگذارد.

براساس این آپدیت، قرار شده بود که مقالات خبری دیگر مانند گذشته شامل عناوین و توضیحات مربوطه نباشند و فقط لینک خبر و تصویری از آن به کاربران نمایش داده شود. اگر کاربران قصد مطالعه این پست‌ها را داشته باشند؛ به‌جای روش قبلی (کلیک کردن بر روی لینک خبر) باید مستقیماً روی عکس خبر کلیک کنند.

براساس شنیده‌ها، یکی از اهداف این آپدیت، کاهش فضای اشغال شده توسط هر خبر است تا بتوان اخبار بیشتری را در یک صفحه پوشش داد. همچنین به باور برخی، حذف عناوین و توضیحات مربوط به هر مقاله خبری باعث کاهش نرخ ClickBait توسط کاربران خواهد شد.

ایلان ماسک به‌صورت همزمان با اعلام این تغییر بزرگ در محیط X، از خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که خواهان “آزادی بیشتری” برای نگارش اخبار و نقطه‌نظرات خود هستند و همچنین تمایل به کسب درآمد بیشتری دارند؛ خواسته بود مستقیماً اخبار خود را در X منتشر کرده و از همکاری با ناشران و روزنامه‌ها خودداری کنند!

عناوین خبری X
نمایش تیتر خبر به‌صورت ناقص بر روی تصویر

بازگشت عناوین خبری به X با فرمت جدید

تغییرات مدنظر ماسک در اوایل پاییز در محیط X اجرایی شدند، اما تنها 6 هفته پس از اعمال این تغییرات، اعلام شد که نمایش عناوین خبری بار دیگر به این پلتفرم باز خواهد گشت!

گویا دلیل اصلی حذف تیترها و عناوین خبری به‌منظور “بهبود و زیباسازی ظاهر X” اثربخش نبوده و حالا این عناوین با کارکرد و ظاهری جدید به این پلتفرم بازگشته‌اند.
براساس گزارش وبسایت The Verge، تیترهای خبری در آپدیت جدید X مستقیماً بر روی تصاویر مربوط به همان خبر نمایش داده می‌شوند. با اینکه این تغییرات باعث کاهش سردرگمی مخاطبان می‌شود؛ اما باز هم مشکلاتی وجود دارد.

برای مثال، اگر تیترها از حد معمول طولانی‌تر باشند، امکان نمایش آنها به‌صورت کامل بر روی تصویر خبر وجود ندارد و به‌صورت ناقص در این محل درج خواهند شد. همچنین فونت درنظر گرفته‌شده برای این فرمت جدید نیز بسیار ریز است.

خبر
نمایش تیتر خبر به‌صورت کامل بر روی تصویر


با این وجود، این تغییرات نسبت به روش قبلی که فقط شامل نمایش آدرس وبسایت بر روی تصویر بود؛ یک پیشرفت محسوب می‌شود. لینک مربوط به وبسایت منبع خبر به محل جدیدی منتقل شده و حالا در فضای کوچک میان عکس و دکمه‌های مربوط به لایک و اشتراک‌گذاری نمایش داده می‌شود.

شایان ذکر است که تمام تغییرات مذکور در این مقاله تنها در نسخه وب شبکه اجتماعی X مشاهده شده‌اند و هنوز خبری از ارائه این تغییرات جدید در نسخه سیستم‌عامل iOS نیست. در نسخه سیستم‌عامل اندروید نیز نمایش عناوین خبری هنوز به همان سبک و سیاق اصلی و پیشین ادامه دارد!

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array