به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک از تصمیم گذشته خود پشیمان شده و قصد دارد نمایش عناوین خبری را به شبکه اجتماعی X بازگرداند.

ماسک امروز با انتشار پست جدیدی اعلام کرد که این کمپانی درحال انجام اقدامات لازم برای بازگرداندن عناوین خبری به پست‌های مربوطه می‌باشد.

براساس تغییرات اخیر اعمال شده، لینک‌های خبری منتشر شده در X شامل فقط عکس مربوطه و توضیحات خلاصه‌شده همان خبر می‌شدند و خبری از تیتر آن نبود. اگر کاربران قصد مطالعه این پست‌ها را داشتند؛ به‌جای روش قبلی (کلیک کردن بر روی لینک خبر) باید مستقیماً روی عکس خبر کلیک می‌کردند. جالب اینجاست که این “تغییر ظاهری” بر روی لینک‌های مربوط به آگهی‌های تبلیغاتی اعمال نمی‌شد!

بعد از روی‌کار آمدن ماسک به‌عنوان مالک و مدیرعامل جدید توییتر در اکتبر سال گذشته و سپس جایگزینی لیندا یاکارینو به‌عنوان مدیرعامل جدید، این شبکه اجتماعی تبدیل به محیط بسیار ناامنی برای فعالیت خبرگزاری‌های مختلف شده است. با اینکه هیچوقت اخبار منتشر شده در X ترافیک کاربری بسیاری را برای این خبرگزاری‌ها به‌دنبال نداشتند؛ اما بسیاری از مؤسسات رسانه‌ای و خبرنگاران مختلف از سراسر جهان در این پلتفرم فعالیت می‌کرده‌اند.

توییتر یا همان X فعلی همیشه یکی از مهم‌ترین و در دسترس‌ترین پلتفرم‌ها برای دسترسی به جدیدترین وقایع روز دنیا بوده است. اما به‌نظر می‌رسد پس از به‌دست گرفتن کنترل این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک، ترافیک کاربری بخش اخبار افت شدیدی را تجربه کرده است. در ماه‌های اخیر، دو رسانه مشهور جهان، NPR و ABC فعالیت خود را به‌کلی در X متوقف کرده‌اند.

X

بازگشت تیترهای خبری به پلتفرم X

حالا ماسک اعلام کرده که در آپدیت جدید پیش‌رو، تیترهای خبری به بالای تصاویر اضافه خواهند شد تا اطلاعات به‌صورت کامل‌تری به کاربران نمایش داده شود. دلیل اصلی حذف این تیترها و عناوین خبری توسط مالک این شبکه اجتماعی “بهبود و زیباسازی ظاهر X” اعلام شده بود.

این تنها تغییر چشمگیر و عجیب اعمال شده در توییتر سابق نیست. از زمان تصاحب این پلتفرم توسط ایلان ماسک و ری‌برند آن به X، قابلیت‌ها و امکانات بسیاری برای کاربران نسخه پولی به آن افزوده شده و محدودیت‌های بسیاری برای کاربران نسخه رایگان نیز اعمال شده است.

در مسیر دستیابی به رویای دیرینه خود، ساختن یک “سوپر اپلیکیشن” همه‌کاره، ایلان ماسک قصد دارد بسیاری از خدمات و سرویس‌هایی که ارائه‌دهنده و یا سازنده آنها بوده است را به محیط شبکه اجتماعی X بیفزاید.
ماسک که یکی از هم‌بنیان‌گذاران سیستم پرداختی PayPal بوده است؛ می‌خواهد از دانش خود در این زمینه بهره برده و این پلتفرم را تا چند سال آینده جایگزین بانک‌ها کند!

همچنین، یکی دیگر از ادغام‌های بیزنسی پیش‌رو، ارائه چت‌بات هوش مصنوعی Grok (ساخته کمپانی هوش مصنوعی xAI) به مشترکین سرویس پولی X Premium+ است. به گفته ماسک، این چت‌بات از هفته آینده در دسترس مشترکین قرار خواهد گرفت.

منبع: Neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array