به گزارش ایران دکونومی و به نقل از تسنیم، مقدمات اعزام نیروی کار به قطر، ارمنستان، عراق و عمان فراهم شده است. در این راستا مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار گفت: موجبات امضای صورتجلسه پنجمین نشست کمیته مشترک اعزام نیروی کار ایرانی به قطر درجهت تسهیل صدور ویزای کار برای نیروی کار مازاد ایرانی به وجود آمده است.

«امید ملک» مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: در همه جای دنیا مؤسسات کاریابی تکیه گاه خوبی برای دولت‌ها هستند. به طور کلی سیاست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال این وزارتخانه نیز این است که در کنار حمایت از مؤسسات کاریابی خصوصی، از توان آنها به نحو شایسته در توسعه سیاست‌های فعال بازار کار بهره‌برداری و استفاده نماید. مؤسسات مشاوره شغلی و کاریابی، تسهیل‌کننده ارتباط کارجو و کارفرما هستند و کاریابی‌ها در استخدام و اشتغال نیروهای مهارت دیده در خارج از کشور به منظور کسب سهم از بازار کار جهانی نیز می‌توانند نقش مهمی را برعهده داشته باشند.

 مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کاربا بیان اینکه دفاتر کاریابی با انجام اقداماتی در حوزه اعزام نیروی کار، زمینه تسهیل و بهبود فضای استفاده از بازار کار جهانی برای حضور موثر نیروی کار ایرانی را به وجود می‌آورند گفت: ثبت نام از متقاضیان اعزام نیروی کار به خارج از کشور بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکیل بانک اطلاعاتی مورد نیاز است. از جمله این اقدامات، ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی لازم به جویندگان کار متقاضی اعزام به خارج از کشور، شناسایی فرصت‌های شغلی کشورهای هدف و اخذ پیشنهاد شغلی، بررسی و آشنایی با قوانین مهاجرت و جذب نیروی کار کشورهای خارجی به منظور فراهم نمودن زمینه‌های اشتغال نیروی کار ایرانی در کشورهای نیروپذیر، دریافت عناوین حرفه و مشاغل مورد نیاز کشور مقصد و مشاوره شغلی و تعیین سطح مهارتی و آموزش متقاضیان کار در خارج از کشور است.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array