به گزارش ایران دکونومی، در سال گذشته ایرانیان، از اپلیکیشن های زیادی در زندگی خود استفاده کردند. بنابر گزارش ۱۴۰۱ یکتانت، بیش از ۱۷۰۰۰ اپلیکیشن ایرانی برای سیستم عامل اندروید و بیش از ۱۰۰۰ اپلیکیشن جدید ایرانی برای سیستم عامل IOS توسعه داده شده است.

قابل ذکر است که بیش از ۶۰میلیون نفر در ایران از گوشی‌های اندرویدی و بیش از ۶میلیون نفر از IOS استفاده می‌کنند.

به گزارش کافه بازار، تعداد کل نصب اپلیکیشن از کافه بازار ۱.۸میلیارد بار بوده است و روند نصب ماهیانه اپلیکیشن‌ها مطابق نمودار زیر مشخص شده است.

نصب اپلیکیشن

تعداد بازدیدها در دسته‌بندی اپلیکیشن ها

مطابق نمودار، پربازدیدترین دسته‌بندی در اپلیکیشن ها به بخش ورزشی تعلق داشته و پس از آن به ترتیب سایر حوزه‌ها و حوادث بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند. کم بازدیدترین نیز، دسته بین‌الملل بوده است.

دسته بندی اپلیکیشن

اپلیکیشن ها در دو دسته برنامه و بازی، مورد استقبال کاربران قرار گرفتند و مطابق گزارش کافه بازار، در دسته برنامه‌های کاربران اندروید، ابزارها بیشترین و شخصی سازی کمترین نصب را به خود اختصاص دادند.

در دسته بازی‌های اندروید نیز، مسابقه‌ای ها بیشترین و استراتژی و دانستنی‌ها کمترین نصب را به خود اختصاص دادند.

اپلیکیشن

همچنین در کاربران IOS بیشترین نصب اپلیکیشن ها مربوط به پیام‌رسان‌ها و اپ‌های امور مالی بوده و کمترین نصب به اپ‌های مذهبی اختصاص داشته است.

در دسته بازی‌های کاربران IOS نیز، بازی‌های کلمات و دانستنی‌ها بیشترین و بازی‌های ورزشی کمترین نصب را داشته‌اند.

اپلیکیشن

تبلیغات در اپلیکیشن ها

بر اساس گزارش مذکور، متوسط تعداد کل نمایش تبلیغات روزانه در کافه بازار به بیش از ۸۵۰.۰۰۰ بار می‌رسد. بر اساس نمودار میله‌ای زیر، تبلیغات امور مالی و خرید بیشترین و تبلیغات مطبوعات و سلامتی کمترین بودجه را در کافه بازار به خود اختصاص داده‌اند.

در سیب اپ نیز، تبلیغات فیلم و موسیقی و خدمات، بیشترین و تبلیغات مذهبی و عکس کمترین بودجه‌ها را داشته‌اند.

کافه بازار
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array