به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نقره در جلسه معاملاتی روز دوشنبه (27 مارس، 7 فروردین) نوسان زیادی داشته است، زیرا ما همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدای زیادی پس از روند صعودی هستیم. عقب‌نشینی نقره می‌تواند فرصتی برای قرار گرفتن در موقعیت جدید جهت حرکت با سرعت بالاتر باشد.

تحلیل تکنیکال بازار نقره

نقره در طول جلسه معاملاتی روز دوشنبه کمی افزایش یافته است. با این حال، بازار اندکی عقب‌نشینی کرده است تا به پایین‌ترین نقطه جلسه معاملاتی روز جمعه (24 مارس، 4 فروردین) سقوط کند. در واقع پس از تکمیل فیبوناچی اصلاحی 78.6% روز جمعه، فشار فروش نقره افزایش یافت. نقره از آن زمان به زیر سطوح روز جمعه رسید که نشانه بازگشت احتمالی است. بالاترین قیمت هفته گذشته 23.51 دلار بود که رشد 19 درصدی نقره را از پایین‌ترین سطوح نوسانات اخیر در 19.76 دلار نشان می‌دهد. جلسه جمعه در واقع برخورد با یک مقاومت قابل توجه بود، و کندل دوشنبه همچنان مقداری نزولی است. نقره چند هفته پیش افزایش یافته بود، اما ما شاهد عقب نشینی قابل توجهی نبودیم.

به خاطر داشته باشید که روند در حال پایان است زیرا ما به منطقه‌ای برخورد کرده‌ایم که در آن شاهد رفتارهای پر سر و صدا رفت و برگشت بین سطح 23 دلار و منطقه 24.60 دلار بوده‌ایم. هر نشانه‌ای از فرسودگی احتمالاً منجر به شروع فروش می‌شود و این دقیقاً همان چیزی است که ما شاهد وقوع آن هستیم. احتمال دارد بازار از این نقطه وارد فاز نزولی شده و به سمت متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) حرکت کند که نزدیک به سطح 22.17 دلار و در حال افزایش است.

بازار اخیراً از متحرک متحرک نمایی 200 روزه خارج شده و بنابراین فکر می‌کنم که اندیکاتور 50 روزه به عنوان یک شاخص حمایت تکنیکال بالقوه که بسیاری از مردم به آن توجه خواهند کرد، در نظر گرفته می‌شود. با وجود تمام آنچه گفته شد، اگر بتوانیم از سطوح کنونی عبور کنیم مستقیم به سمت سطح 25 دلار حرکت خواهیم کرد و پس از آن سطح 26 دلار را هدف قرار خواهیم داد. سطح 26 دلار مدتی قبل شاهد فشار فروش بالایی بود، بنابراین فکر می‌کنم رسیدن به بالای آن بسیار دشوار است. در کوتاه‌مدت، ممکن است بازار عقب‌نشینی کند، هر چند به نظر می‌رسد خریداران زیادی در سطوح پایین‌تر وجود داشته باشد.

نمودار نقره 2

سیر روند نزولی

اگر نقره همچنان در حال سقوط باشد، سطح فیبوناچی اصلاحی 38.2% در حدود 22.07 منطقه هدف اولیه است. این منطقه قیمتی همچنین شامل متحرک نمایی 21 روزه است که اکنون در 22.07 دلار قرار دارد. میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) در محدوده 21.83 دلار قرار دارد. با این حال، با توجه به نوسانات چند سال گذشته، فیبوناچی 50% اصلاحی روی 21.63 را می توان در کنار میانگین متحرک نمایی 200 روزه مشاهده کرد.

سیر روند صعودی

اگر نقره به جای روند نزولی، به سطوح بالاتر و بالای 23.24 دلار برسد، روند صعودی خود را ادامه خواهد داد. چه ادامه این روند به زودی اتفاق بیفتد و چه پس از اصلاح، نقره باید ابتدا در مسیر رسیدن به منطقه قیمتی 25.94 باشد، که یک گستره فیبوناچی 127.2 درصدی از آخرین روند نزولی را تکمیل می‌کند. این قیمت هدف با نوسان 26.93 دنبال می‌شود. اگر نقره به بالای 24.62 برسد، گاوهای نر نقره وارد بازار می‌شوند. چنین حرکتی نقره را به بالاترین سطح 11 ماهه می‌رساند.

نمودار نقره 3

اگر عقب نشینی فعلی ادامه یابد، فرصت مناسبی برای شتاب صعودی ایجاد خواهد شد. اگر به نمودار ماهانه نقره نگاه کنید، کانال موازی نزولی فعلی به شکل یک پرچم گاو نر است. به خاطر داشته باشید که نقره نه تنها یک فلز گرانبها است، بلکه یک فلز صنعتی نیز هست. تقاضای صنعتی ممکن است به دلیل واقعیت‌های اقتصادی جهان که در حال ورود به رکود است کاهش یابد.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

منبع: fxempire fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array