به گزارش ایران دکونومی، نقره نشانه‌هایی از بازگشت صعودی را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد در حال حاضر، بالاترین قیمت هفته گذشته را هدف قرار داده است. فلز صنعتی هفته گذشته را با 61.8% اصلاح فیبوناچی به پایان رسانید، چرا که به زیر 22.19 سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح هفته 22.10 رسید. در حال حاضر، فلز گرانبها نشانه‌هایی از بازگشت صعودی به پایین‌ترین حد هفته گذشته را نشان می‌دهد، زیرا به بالای سطح 22.67 دلار برگشته است. به نظر می‌رسد که اهداف تاکتیکی کاهش نقره محقق شده است. تقاضای فلز صنعتی بالا رفته و نشان می‌دهد که گاوها در حال دفاع از روند صعودی بلندمدت هستند.

در پایین‌ترین سطح هفته گذشته، نقره نسبت به قیمت 26.12 دلاری 5 می، 15.2% کاهش داشت. اگر پایین‌ترین سطح هفته گذشته اصلاح را کامل کند، آنگاه اصلاح فعلی قدرت نسبی صعودی نشان خواهد داد. اصلاح قبلی 19.7 درصد از سطح 24.62 مربوط به 2 فوریه کاهش داشت.

نقره

در بازه زمانی هفتگی، پایین‌ترین سطح هفته گذشته لمس میانگین متحرک 200 هفته‌ای (اکنون در 22.17 دلار) بود که نشان داد احساسات معامله‌گران صعودی است. اندکی پایین‌تر از این سطح (MA 50) است که در رنج 22 دلار واقع شده و هر دو به سمت بالا هستند که نشان دهنده یک بازار صعودی است.

مناطق مقاومتی که نقره در مسیر صعودی با آنها مواجه است، ابتدا 22.88 دلار می‌باشد که حول مقاومت بالقوه 22.93 دلاری در میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) قرار گرفته است.

تایید هفتگی قدرت صعودی، تا زمانی که نقره از بالاترین سطح 24.16 هفته گذشته فراتر نرود، رخ نخواهد داد. به نظر می‌رسد ممکن است نقره در این هفته در محدوده 22.10 تا 24.16 نوسان داشته باشد، مگر اینکه پیش از پایان هفته، روند صعودی قوی شکل بگیرد. بسته شدن روزانه بالای خط 200 روزه نشانه بعدی برای تایید قدرت صعودی فلز صنعتی خواهد بود.

چشم‌انداز نقره

بسته شدن روزانه بالاتر از خط روند نزولی بلندمدت، علامت صعودی مهمتری برای نقره خواهد بود. اگر نقره اصلاح خود را کامل کرده باشد، صعود احتمالی بعدی ادامه شکست کانال روند نزولی چند ساله است که در 4 آوریل آغاز شد.

در بازه زمانی روزانه، تصویر کلی صعودی است. نقره به سرعت توانست به بالای میانگین متحرک نمایی 200 روزه خود بازگردد، و با رسیدن قیمت به 23.0 دلار در صبح روز سه شنبه (6 تیر)، این سوال مطرح می‌شود که آیا رالی اخیر جهشی برای یک کاهش گسترده‌تر است یا شروع یک رالی بزرگ؟

اگر به واگرایی بین شاخص قدرت نسبی (RSI) و قیمت نقره توجه کنیم؛ پایین‌ترین قیمت‌های ژوئن با پایین‌ترین سطح شاخص مطابقت دارد. این نشان می‌دهد که حرکت نزولی در حال کاهش است. RSI حتی برای بار دوم به سطح بیش از حد فروش نرسیده است.

منبع: fxempire ، investing

آخرین اخبار اقتصادی

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array