به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با وجود کاهش ارزش دلار آمریکا، نقره به روند نزولی خود ادامه داد و در حدود 29.40 دلار معامله شد تا به پایین ترین سطح روزانه خود در 29.34 دلار برسد. این کاهش با احساسات ریسک در بازار مرتبط است که دارایی های امن مانند نقره را تضعیف می‌کند.

با این حال، موضع مبهم فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره، کاهش بیشتر قیمت نقره را محدود کرده است.

تأثیر آما اقتصادی آمریکا بر قیمت نقره

دلار آمریکا به دلیل خرده فروشی ضعیف‌تر، کاهش نرخ تورم و افزایش انتظارات بازار برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، همچنان تحت فشار است. علیرغم موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو که نشان دهنده تنها یک افزایش نرخ در سال جاری است، سرمایه گذاران روی دو افزایش در سال 2024 قیمت‌گذاری کرده‌اند.

آمارهای اقتصادی آمریکا، از جمله خرده‌فروشی‌های ناامیدکننده و کاهش تورم، حاکی از کندی اقتصاد است و این امر را تقویت می‌کند که احتمالا فدرال رزرو زودتر هزینه‌های استقراض را کاهش دهد.

وزارت بازرگانی گزارش داد که خرده فروشی ایالات متحده در ماه می 0.1 درصد افزایش یافته که کمی کمتر از افزایش 0.2 درصد مورد انتظار است و نشان دهنده کندی فعالیت اقتصادی است؛ به این ترتیب، این انتظارات تقویت می‌شود که فدرال رزرو هزینه‌های استقراض را کاهش دهد، دلار آمریکا را تحت فشار قرار دهد و به محدود کردن کاهش بیشتر در قیمت نقره کمک کند.

جو بازارهای جهانی در روز چهارشنبه 30 خرداد مثبت بود زیرا S&P 500 با افزایش و در 5487.03 باز شد و به بالاترین حد روزانه 5490.38 رسید. S&P 500 در روز سه‌شنبه 29 خرداد با عملکرد قوی در بخش فناوری به بالاترین حد خود رسید و انویدیا از مایکروسافت به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان پیشی گرفت.

پیش بینی کوتاه مدت نقره

با وجود کاهش ارزش دلار آمریکا، نقره به روند نزولی خود ادامه می‌دهد و در حدود 29.40 دلار معامله می‌شود. احساس ریسک در بازار و سیگنال‌های مختلط فدرال رزرو کاهش بیشتر را محدود و نوسان نقره را در محدوده باریکی نگه می‌دارد.

تحلیل قیمت نقره

تحلیل قیمت نقره 30 خرداد

نقره در حال حاضر با 0.39 درصد کاهش در 29.40 دلار معامله می‌شود. نقطه پیوت 29.40 دلار برای تعیین حرکت بعدی قیمت بسیار مهم است. مقاومت اولیه در 29.69 دلار و پس از آن مقاومت‌های بعدی در 29.99 دلار و 30.26 دلار قرار گرفته است. از جنبه نزولی، حمایت اولیه در 29.03 دلار و حمایت بیشتر در 28.67 دلار و 28.37 دلار قرار دارد.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) 29.39 دلار است در حالی که میانگین متحرک نمایی 200 روزه 29.76 دلار است. یک الگوی مثلث متقارن حرکت نقره را کنترل می‌کند. چشم انداز کلی بالای 29.40 دلار صعودی باقی می‌ماند، با این حال، شکستن زیر این سطح می‌تواند منجر به یک روند فروش شدید شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array