به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بزرگترین ارز رمزپایه جهان یعنی بیت کوین با فشار فروش شدیدی مواجه شده است که قیمت آن را اوایل این هفته به زیر 40 هزار دلار کشاند. در بحبوحه این فشار فروش، کیف پول‌های کوچک بیت کوین روند انحلال عمده‌ای را تجربه کردند.

کاهشی سریع در مجموع کیف پول‌های بیت کوین

ارائه‌دهنده داده‌های درون زنجیره‌ای سمنتیمنت (Santiment) از کاهشی قابل‌توجه در تعداد کل کیف‌پول‌های بیت‌کوین گزارش داده است که سریع‌ترین نرخ این کاهش از اوایل اکتبر یعنی درست قبل از شروع چرخه رشد ارزهای دیجیتال، است. این روند سطح مشابهی از بی‌صبری و گاهاً ترس را در بین سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد، به طوری که تنها طی چهار روز گذشته، بیش از 487000 کیف پول که هر کدام دارای 1 بیت کوین یا کمتر بوده‌اند، نقد شده است.

الگوهای تاریخی نشان می‌دهد که چنین کاهش سریعی در تعداد کیف پول‌ها اغلب با تسلیم شدن سرمایه‌گذاران همراه است و این مرحله‌ای است که می‌تواند قبل از جهش قیمت در بازار رخ دهد. این روند تا زمانی ادامه می‌یابد که معامله‌گران کوچکتر خوش‌بینی خود نسبت به ارزهای دیجیتال به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری پایا را دوباره به دست آورند.

کاهش کیف پول های بیت کوین

ناامیدی اخیر در عملکرد بازار، پس از تصویب 11 صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در دو هفته گذشته، عامل مهمی در انحلال کیف پول‌ها تلقی می‌شود. سنتیمنت معتقد است این تحولات ممکن است نشان‌دهنده یک تغییر بالقوه در احساسات در میان معامله گران کوچکتر باشد، در حالی که بازار برای تعدیلی بالقوه آماده می‌شود.

گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین (BTC) با کمتر از یک درصد افزایش روزانه، با قیمت 40074 دلار و ارزش بازار 785.72 میلیارد دلار معامله می‌شود. با این حال، تحلیلگران هشدار داده‌اند که احتمال کاهش بیشتر و سقوط 15 تا 20 درصدی دیگر در آینده نزدیک همچنان وجود دارد.

علی مارتینز، تحلیلگر مشهور رمزارزها، در ارزیابی اخیر خود نکته‌ای احتیاطی را مطرح کرده و بیان داشته است که اگر قیمت بیت کوین تا زیر 38130 دلار کاهش یابد، هولدرهای کوتاه مدت ممکن است با ضرر از بازار خارج شوند. این کاهش بالقوه در ارزش بیت کوین می‌تواند موج جدیدی از فروش وحشت‌زده را در پی داشته باشد، زیرا هولدرها به دنبال به حداقل رساندن ضرر احتمالی خود در کوتاه مدت خواهند بود. تجزیه و تحلیل مارتینز به عنوان سیگنالی برای جامعه ارزهای دیجیتال عمل کرده و اهمیت فزاینده نظارت دقیق بر حرکات قیمت بیت کوین و آماده شدن برای واکنش‌های احتمالی بازار را گوشزد می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array