به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از«اف ایکس امپایر»، قیمت نفت در حال کاهش است، زیرا نگرانی‌های افزایش نرخ بهره بر بازارهای کالایی فشار وارد می‌کند. در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 14:30 روز شنبه (8 مهر) شاخص نفت برنت دریای شمال با 19 سنت و یا 0.21 درصد کاهش نسبت به روز گذشته در کانال 92.09 مورد معامله قرار می‌گیرد. و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز به 90.77 دلار رسیده است.

نظرسنجی از 42 اقتصاددان نشان می‌دهد که متوسط قیمت نفت خام برنت در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی (2023) احتمالاً 89 دلار و 85 سنت و در سال آینده میلادی 86 دلار و 45 سنت خواهد بود.
نشست ائتلاف اوپک پلاس در چهارم اکتبر برگزار و انتظار می‌رود عربستان از حجم کاهش تولید خود بکاهد. کاهش تولید عربستان و روسیه تعیین کننده قیمت نفت در ادامه سال جاری میلادی خواهد بود.

تحلیل و بررسی نفت خام برنت

نفت خام برنت

نفت برنت نیز در بحبوحه عقب‌نشینی گسترده در بازارهای کالایی، جایگاه صعودی خود را از دست داد. در حال حاضر شاخص قدرت نسبی (RSI) به قلمرو متوسط بازگشته است، بنابراین نفت برنت ممکن است در صورت ظهور کاتالیزورهای مناسب، شتاب صعودی خوبی پیدا کند.

تحلیل و بررسی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت

تحلیل نفت وست تگزاس

نفت WTI در حال از دست دادن جایگاه خود است زیرا معامله‌گران همچنان به سیو سود در بالاترین سطح چند ماهه اخیر ادامه می‌دهند.

در صورتی که نفت WTI بتواند بالاتر از سطح 90.00 دلار باقی بماند، به آزمایش سطح مقاومت بعدی در کانال 92.50 تا 94.00 دلار خواهد پرداخت.

تحلیل و بررسی گاز طبیعی

بازار گاز طبیعی تا حدودی رنج است. کاهش تولید تا حدی از قیمت گاز طبیعی حمایت می‌کند، اما پیش‌بینی‌های آب و هوا همچنان نزولی هستند.

نزدیکترین مقاومت برای گاز طبیعی در محدوده 3.00 تا 3.05 دلار قرار دارد. حرکت به بالای 3.05 دلار باعث بروز شتاب صعودی خواهد شد.

خلاصه

گاز طبیعی نتوانست به بالای 3.00 دلار صعود کند، زیرا پیش‌بینی‌های آب و هوا همچنان نزولی است.
نفت WTI در بحبوحه سیو سود به زیر سطح 91.00 دلار بازگشت.
نفت برنت به سطح 92 دلار کاهش یافت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array