به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت در روز سه‌شنبه 12 تیر تغییر چندانی نداشته و به دلیل انتظارات افزایش تقاضا در فصل تابستان و اختلالات احتمالی عرضه ناشی از طوفان بریل، نزدیک به بالاترین حد دو ماهه قرار گرفته است.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 51 سنت یا 0.59 درصد افزایش به 87.11 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 51 سنت یا 0.61 درصد افزایش به 83.89 دلار رسید. هر دو شاخص بزرگ نفتی، در جلسه معاملاتی قبلی خود شاهد افزایش 2 درصدی بودند.

تحلیلگران بر این باورند که افزایش تنش و ریسک ژئوپلیتیکی به پتانسیل صعودی بازار می‌افزاید، اگرچه نشانه‌هایی از رشد تقاضای کمتر از حد انتظار، افزایش قیمت نفت را محدود کرده است.

برخی آمارها حاکی از آن است که واردات نفت خام آسیا به عنوان بزرگترین منطقه مصرف کننده نفت جهان در نیمه اول 2024، کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

انتظار می رود تقاضای بنزین در آمریکا با شروع فصل سفرهای تابستانی، این هفته افزایش یابد. انجمن خودرو آمریکا پیش بینی کرده است که میزان سفرها در طول دوره تعطیلات 5.2 درصد بیشتر از سال 2023 خواهد بود و سفر با خودرو نیز 4.8 درصد افزایش خواهد یافت.

از طرف دیگر، نشانه‌های کاهش تورم در آمریکا امیدها نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر را افزایش داده است.
گزارشی در روز دوشنبه نشان داد فعالیت تولید کارخانه‌ای در آمریکا برای سومین ماه پیاپی کاهش یافته و هزینه‌ای که تولیدکنندگان برای برخی از تولیدات خود می‌پردازند به پایین‌ترین سطح طی 6 ماه گذشته رسیده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array