به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت‌های آتی نفت برنت در جلسه معاملاتی روز پنج‌شنبه 31 خرداد آسیا، تغییر چندانی نداشت و کمی پایین‌تر از بالاترین حد هفت هفته‌ای بود، زیرا بازار در حال سنجش تحولات ژئوپلیتیکی خاورمیانه است، آن هم در حالی که منتظر انتشار آمار موجودی ذخایر استراتژیک نفت آمریکا می‌باشد.

شاخص نفت برنت تحویل ماه آگوست با 9 سنت افزایش به 85.16 دلار در هر بشکه رسید. در همین حال، معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) تحویل ماه جولای، با 15 سنت کاهش به 81.42 دلار در هر بشکه رسید.

شایان ذکر است که بهای نفت برنت در شروع جلسه معاملاتی امروز 31 خرداد 1403، تحت تاثیر اخبار مربوط به پیشروی تانک‌های رژیم صهیونیستی به سمت غزه افزایش یافت. قیمت نفت خام WTI پیش از انتشار گزارش موجودی ذخایر نفت آمریکا که به دلیل تعطیلات یک روز به تعویق افتاد، کاهش یافت.

تحلیلگران بر این باورند که بازارها تشدید بحران غزه را پیش بینی می‌کنند که می‌تواند بر عرضه نفت از این منطقه کلیدی تولیدکننده تاثیرگذار بوده و آن را کاهش دهد.

با این حال، به نظر می رسد نگرانی‌ها در مورد افزایش موجودی ذخایر استراتژیک آمریکا، در حال حاضر ترس از تشدید تنش ژئوپلیتیکی را تحت الشعاع قرار داده است. اداره اطلاعات انرژی قرار است اطلاعات مربوط به ذخایر نفت هفته گذشته را امروز منتشر کند. این گزارش به عنوان معیاری برای سنجش تقاضای بازار مورد بررسی و تمرکز معامله‌گران است.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array