به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازار نفت خام در جریان معاملات روز دوشنبه اندکی افزایش یافت، زیرا به دلیل تعطیلات روز رئیس‌جمهور، بازارها در معاملات آتی بسیار کوچک بودند. افزایش تقاضا از سوی چین و کاهش تولید روسیه ممکن است قیمت‌ها را در هفته‌های آینده افزایش دهد.

بازارهای نفت در حالی که معامله‌گران انتظار تقاضای قوی از سوی چین را دارند، احیا شدند. تصمیم اخیر روسیه برای کاهش تولید 500,000 بشکه در روز در ماه مارس به عنوان یک کاتالیزور افزایشی اضافی در بازار عمل خواهد کرد.

نمودار نفت خام

تحلیل و بررسی تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت WTI

نفت وست تگزاس اینترمدیت پس از فروش اخیر و در حالی که معامله‌گران روی افزایش تقاضا از چین قیمت‌گذاری کرده‌اند، اندکی رشد کرد. تصمیم روسیه برای کاهش تولید 500 هزار بشکه در روز از ماه مارس همچنان به عنوان یک کاتالیزور مثبت برای بازارهای نفت عمل می‌کند.

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در جریان معاملات روز دوشنبه کمی افزایش یافت، زیرا شاهد نوسانات زیادی در حجم اندک بودیم. در این مرحله، به نظر می‌رسد که بیشتر با معاملات رفت و برگشتی و نوسانی سر و کار داریم. مقاومت اصلی نفت خام وست تگزاس کانال 82 دلار و سطح حمایت اصلی آن هم رنج قیمت 72 دلار است. به این ترتیب در صورتی که یک خبر افزایشی بر بازار تأثیر بگذارد، احتمال دارد که قیمت نفت خام وست تگزاس در حدود 10 دلار جابه‌جا شود.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

نفت برنت در حال حاضر در تلاش است تا به بالای سطح 84 دلار بازگردد. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این تلاش، نفت برنت با قیمت 84.65 دلار به سمت میانگین متحرک نمایی 50 حرکت خواهد کرد. از دیدگاه کلی، نفت برنت باید به بالاتر از سطح 90 دلار برسد تا فرصتی برای توسعه حرکت صعودی پایدار داشته باشد.

در حال حاضر بازارهای نفت خام برنت بسیار نوسانی بوده و دقیقاً زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) قرار دارند. میانگین متحرک نمایی 50 روزه در واقع نشان می‌دهد که ما هیچ حرکت واقعی در بازار نداریم. به نظر می‌رسد که نفت خام برنت مانند بازار نفت خام غرب تگزاس رفتار خواهد کرد، زیرا به دنبال نوعی سیگنال مستقیم برای تقاضای اقتصادی است. مقاومت اصلی نفت خام برنت کانال 90 دلار و سطح حمایت اصلی آن هم رنج قیمت 77.50  دلار است.

 تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت WTI

بازار نفت خام غرب تگزاس اینترمدیت در طول هفته معاملاتی مرتباً نوسان و در نهایت سقوط کرد. همانطور که گفته شد، بازار احتمالاً همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدای زیادی حول میانگین متحرک نمایی 200 هفته ای (EMA 200) در حدود 73 دلار خواهد بود. به نظر می‌رسد که قیمت حول همین محدوده نوسان و نهایت تثبیت شود. غالب معامله‌گران در تلاش هستند که بفهمند، بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار است یا نه؟ به عبارتی میزان تقاضای نفت خام در چه رنجی قرار دارد؟

تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برنت نیز سقوط کرده‌اند، زیرا همچنان قیمت حول نقاط مشخصی نوسان داشته است. در نهایت، این وضعیتی است که در آن سؤالات زیادی مطرح است. اینکه آیا می‌توانیم از 2 میانگین متحرک یعنی میانگین متحرک 50 هفته‌ای (EMA 50) و میانگین متحرک 200 هفته‌ای (EMA 200) زیر آن خارج شویم یا خیر؟

در صورت بروز شرایط نزولی قیمت تا 70 دلار پایین خواهد آمد و در صورتی که حرکت صعودی شود، می‌توانیم تا سطح 100 دلار بالا برویم. به یاد داشته باشید که نفت خام برنت گاهی بیش از نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا مستعد فشارهای جهانی می‌شود. بنابراین باید از این منظر به این موضوع نگاه کنید که آیا مردم معتقدند که اقتصاد در حال بهتر شدن است یا خیر.

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

گاز طبیعی به دلیل تقاضای ضعیف و پیش‌بینی هوای گرم‌تر تحت فشار باقی می‌ماند. در این مرحله، بازار برای بازگشت به محدوده معاملات اخیر به کاتالیزورهای صعودی قابل توجهی نیاز دارد.

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array