به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت خام در بازار امروز (دوشنبه، 8 خرداد) در حال افزایش است، زیرا اخباری مبنی بر توافق احتمالی در مورد سقف بدهی ایالات متحده وجود دارد که می‌تواند از نکول در بزرگترین اقتصاد و خریدار نفت جهان جلوگیری کند. با این حال، نگرانی‌ها در مورد افزایش احتمالی نرخ‌های بهره در آینده، سود را محدود کرده است. شایان ذکر است که پیش‌بینی می‌شود به دلیل تعطیلات رسمی در بریتانیا و ایالات متحده، معاملات در روز دوشنبه محدود باشد.

بررسی بازار نفت خام

در ساعت 03:32 به وقت گرینویچ، نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در کانال 72.293 دلار معامله شد که 1.489 دلار یا 2.07 درصد افزایش نشان داد. روز جمعه، صندوق ETF نفت ایالات متحده به 64.83 دلار رسید که 0.74 دلار یا 1.16 درصد افزایش داشت.

هفته گذشته، قیمت هر دو نفت خام برنت و WTI بیش از یک درصد افزایش یافت که دومین هفته متوالی افزایشی را نشان داد. این حرکت مثبت ناشی از پیشرفت در بحث سقف بدهی ایالات متحده و هشدار وزیر انرژی عربستان سعودی به معامله‌گران کوتاه مدت بود. صحبت‌ها حاکی از این بود که اوپک و متحدانش از جمله روسیه ممکن است در نشست آتی خود کاهش تولید بیشتری را در نظر بگیرند.

قیمت نفت خام در بازار چقدر است؟

نفت خام

در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 10:42 (29 می، 8 خرداد) نفت خام برنت در کانال 77.44 دلار معامله می‌شود؛ در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت در سطح 73.19 دلار قرار دارد.

تحلیل تکنیکال نفت خام

نفت خام

نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در سمت قوی پیوت 73.21 دلار معامله می‌شود. اگر این حرکت شتاب کافی داشته باشد، می‌تواند روند صعودی را در کوتاه‌مدت تقویت کند، بنابراین به دنبال افزایش احتمالی قیمت نفت خام به کانال 78.02 دلار باشید.

حرکت مداوم زیر 72.57 دلار نشان می‌دهد که فروشندگان وارد بازار شده‌اند. اگر این حرکت شتاب نزولی کافی ایجاد کرد، در کوتاه مدت به دنبال افزایش فروش احتمالی به کانال 68.49 دلار باشید.

سطوح حمایتی نفت خام WTI

حمایت اولیه بازار سطح 72.57 است که در صورتی که نتواند آن را حفظ کند به سمت حمایت دوم (S2) در کانال 68.49 و سپس حمایت سوم (S3) در سطح قیمتی 63.04 دلار حرکت می‌کند.

نفت خام در حال حاضر در پیوت 73.21 قرار دارد که با شروع یک روند صعودی، به سمت مقاومت اولیه (R1) در کانال 73.37 سوق داده خواهد شد.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array