به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای نفت خام در طی معاملات روز جمعه (24 مارس، 4 فروردین) در یک رنج محدودی نوسان داشته و حمایت شدند تا نشانه‌هایی از بازگشت نشان دهند.

نفت خام

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نفت خام غرب تگزاس اینترمدیت در ساعات اولیه روز جمعه (24 مارس، 4 فروردین) کاهش یافت و به زیر سطح 68 دلار سقوط کرد. با این حال، بعداً و در طول روز شاهد اندکی بهبودی بودیم، زیرا بازار همچنان به تلاش برای شکل‌گیری نوعی الگوی پایه ادامه می‌دهد. این لزوماً به این معنی نیست که نفت خام به طور ناگهانی برای یک دوره صعودی بلندمدت صعودی خواهد شد، بلکه احتمالاً هنوز در شرایط فروش بالا قرار داریم. شما همچنین می توانید استدلال کنید که احتمالاً ما در حال تلاش برای یافتن نوعی الگوی نزولی هستیم، اما به طور کلی من فکر می کنم در شرایطی هستیم که بازار می‌تواند به دنبال قیمت‌های بالاترتا سطح 72.50 دلار باشد، منطقه‌ای که در گذشته به طور قابل توجهی حمایت شده.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

نفت خام برنت نیز در جریان معاملات روز جمعه اندکی کاهش یافته است، و بنابراین به نظر می‌رسد که ما در تلاش هستیم تا مقداری چرخش داشته باشیم. همانطور که گفته شد، سطح 77.50 دلار ناحیه حمایت شده قبلی بوده و باید کمی مقاومت نیز ارائه دهد. اگر بخواهیم به پایین‌ترین سطح جلسه معاملاتی روز جمعه سقوط کنیم، به احتمال بسیار زیاد می‌توانیم به سطح 70 دلار سقوط کنیم، که البته رقم بزرگ، گرد و از نظر روان‌شناختی مهمی است. سطح 70 دلار در گذشته چندین بار مهم بوده است، بنابراین تا حدی منطقی به نظر می‌رسد که ما همچنان شاهد یک مبارزه در آن منطقه باشیم.

اگر روند صعودی و از سطح 77.50 دلار عبور کنیم، می‌توانیم به سمت متحرک نمایی 50 روزه برویم که به سطح 81.25 دلار نزدیک‌تر است. شایان ذکر است که متحرک نمایی 50 روزه در حال کاهش است، بنابراین می تواند مانع کوتاه مدت باشد. به یاد داشته باشید، نفت خام برای قیمت گذاری مناسب و شروع روند صعودی به چشم‌انداز اقتصادی شکوفا و سالم نیاز دارد.

تحلیل هفتگی نفت خام

بازارهای نفت خام در طول هفته معاملاتی به عقب و جلو رفتند، زیرا ما همچنان به دنبال نوعی حمایت هستیم.

نمودار هفتگی نفت

تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام WTI

بازار نفت خام غرب تگزاس اینترمدیت در طول هفته در یک حرکت رفت و برگشتی قرار داشته است زیرا همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدا هستیم. به خاطر داشته باشید که هفته قبل کندل منفی بود و این نشان می‌دهد که ما همچنان شاهد روند نزولی در بازار خواهیم بود. علاوه بر این، اگر به نمودار روزانه نگاه کنید، می‌توانید این روند نزولی را ببینید.

اگر پایین‌تر از کندل هفتگی قرار بگیریم، امکان حرکت به سمت سطح 65 دلار فراهم می‌شود. پس از آن، می‌توانیم شاهد حرکت به سطح 60 دلار باشیم. صرف نظر از این، هر نوع رالی در این برهه از زمان، به احتمال زیاد، نوعی فرصت کوتاه مدت است. با سطح 80 دلاری که کمی مانع روانی ایجاد می‌کند، و تا زمانی که ما از آنجا عبور نکنیم، می‌توان روند را صعودی در نظر گرفت.

تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برنت در طول هفته معاملاتی نوسان محدودی داشته و میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای را لمس کردند که تقریباً در سطح 77.45 دلار قرار دارد. سطح 80 دلاری در بالا نیز مقاومت نشان می‌دهد، و می توانید ببینید که منطقه عظیمی وجود دارد که در گذشته بسیار پر سر و صدا بوده است، زیرا ما بین EMA 50 هفته‌ای و EMA 200 هفته‌ای قرار داشته‌ایم.

اگربه پایین کندل هفتگی حرکت کنیم، یک حرکت به سمت زیر سطح 70 دلار باز می‌شود، شاید پس از آن برنت به سطح 60 دلار کاهش یابد. صرف نظر از این، من فکر می کنم که شما شاهد رفتارهای منفی زیادی خواهید بود، زیرا ما همچنان شاهد نگرانی های زیادی در مورد اقتصاد جهانی هستیم.

گاز طبیعی

بازارهای گاز طبیعی در طول هفته حول یک منطقه محدود نوسان داشته‌اند.

نمودار گاز طبیعی

تحلیل تکنیکال هفتگی گاز طبیعی

بازارهای گاز طبیعی در طول هفته معاملاتی اندکی کاهش یافته و به سطح 2.25 دلار رسیده‌اند، اما در این برهه از زمان، بازار با فشار فروش بالایی مواجه بوده است. در این مقطع، من فکر می‌کنم این وضعیتی است که ممکن است در حال آماده شدن برای شکل‌گیری نوعی الگوی پایه باشیم. می‌توان به سطح 2.00 دلار زیر به عنوان حمایت عظیم نگاه کرد، و به همین ترتیب سطح 3.00 دلار در بالا را به عنوان مقاومت اصلی می‌توان در نظر گرفت.

شایان ذکر است که بازار باید با این واقعیت کنار بیاید که دماهای گرمتری در پیش است و البته این امر باعث کاهش تقاضای گرمایش می‌شود. پس از آن، باید دید که آیا تقاضای صنعتی افزایش می‌یابد یا خیر، زیرا رک و پوست کنده، نگرانی‌های زیادی برای بازارهای جهانی وجود دارد. اگر از سطح 3.00 دلار عبور کنیم، فرصت کوتاهی برای خروج از بازار ایجاد شده و بازار مجددا وارد فاز نزولی خواهد شد. میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای (EMA 200) درست بالای سطح 4.00 دلار قرار دارد، بنابراین این چیزی است که ارزش توجه به آن را نیز دارد.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

منبع: fxempire ، fxempire، fxempire 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array