به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مارپیچ مرگ اکوسیستم ترا به عنوان یک کاتالیزور برای بازار نزولی سال 2022 عمل کرد و باعث ضرر میلیاردی شد و به احساسات سرمایه‌گذار آسیب رساند و توجه نظارتی را بر روی ارزهای دیجیتال تشدید کرد. با این حال، کاهش اخیر استیبل کوین سیرکل (USDC) باعث شد تا مدیر عامل بایننس چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) به اختصار سی زی (CZ) باور کند که بانک‌های سنتی خطری برای استیبل کوین‌هایی هستند که معمولاً 1:1 با ارزهای فیات مانند دلار آمریکا مرتبط می‌شوند.

در 11 مارس (20 اسفند)، سیرکل فاش کرد که بانک سیلیکون ولی (SVB) درخواست برداشت 3.3 میلیارد دلاری خود را پردازش نکرده است. بازار کریپتو با فروش دارایی‌های USDC به این افشاگری پاسخ داد که باعث شد استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا پیوند خود را از دست بدهد. با توجه به دخالت مستقیم SVB در بی ثبات کردن قیمت USDC، سی زی بانک‌ها را به دلیل افزایش خطرات برای استیبل کوین‌ها مقصر دانست.

CZ

با حمایت از احساسات CZ، یکی از اعضای انجمن ایده یک استیبل کوین با پشتوانه رمزارزی را مطرح کرد. CZ با برجسته کردن استیبل کوین الگوریتمی منحل شده توسط دو کوان (Do Kwon) پاسخ داد و گفت:

“دو کوان در واقع ایده درستی داشت، اما در اجرای آن به طرز بدی شکست خورد.”

علاوه بر این، طبق گفته CZ، ارزهای فیات بدون افزودن رمزارز به معادله یک ریسک به حساب می‌آیند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران احتمال کاهش USDC را پیش‌بینی کردند و تصمیم گرفتند دارایی‌های خود را بفروشند تا از ضرر جلوگیری کنند. با این حال، برای یکی از سرمایه‌گذاران، یک تصمیم عجولانه منجر به زیان بیش از 2 میلیون دلاری برای یکی از سرمایه‌گذاران شد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array