به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سقوط اخیر بانک‌های بزرگ در ایالات متحده و نیاز به مداخله فدرال بحث‌ها را برای شناسایی مؤثرترین راه‌ها برای حفاظت از اقتصادهای در حال فروپاشی دوباره برانگیخت. پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان برجسته، با مقایسه این دوره با بحران مالی سال 2008 (1388)، دریافت که افزایش مقررات بانکی به تشدید بحران اقتصادی کمک می‌کند.

تجزیه و تحلیل عمیق‌تر بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley Bank) به اختصار SVB توسط گروهی از اقتصاددانان نشان داد که نزدیک به 190 بانک در ایالات متحده در معرض خطر سقوط سپرده‌گذاران قرار دارند. تاکید شد که سیاست‌های پولی اعمال‌شده توسط بانک‌های مرکزی می‌تواند به دارایی‌های بلندمدت مانند اوراق قرضه دولتی و وام مسکن آسیب برساند و زیان‌هایی را برای بانک‌ها ایجاد کند.

بحران مالی 2008 عمدتاً ناشی از فروپاشی بازار مسکن بود. با این حال، شیف معتقد بود که این بحران ناشی از “قوانین بیش از حد دولتی” است.

شیف

زمانی که دولت پس از بحران مالی 2008، بسیاری از مقررات بانکی جدید را تحمیل کرد، به ما اطمینان داده شد که آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد دیگر هرگز تکرار نخواهد شد. اما یکی از دلایلی که ما با بحران مالی 2008 روبه‌رو شدیم، مقررات بیش از حد دولت بود. به همین دلیل است که این بحران بدتر خواهد شد.

— پیتر شیف (@PeterSchiff) 17 مارس 2023

 

شیف تاکید کرد که چگونه دولت ایالات متحده مقررات بانکی جدیدی را پس از سقوط مالی سال 2008 معرفی کرد و در عین حال قول داد “آنچه اکنون در حال وقوع است هرگز تکرار نخواهد شد.” او اضافه کرد:

اما یکی از دلایلی که ما با بحران مالی 2008 روبه‌رو شدیم، مقررات بیش از حد دولت بود. به همین دلیل است که این بحران بدتر خواهد شد.

یافتن تعادل مناسب بین مقررات و موسسات بانکی، با توجه به اینکه تنظیم‌کننده‌ یا قانون‌گذاران پورتوریکو (Puerto Rico) بانک شیف را چندی پیش، در 4 ژوئیه 2022 (13 تیر 1401) تعطیل کردند، برای شیف مهم است.

علیرغم اینکه هیچ مدرکی دال بر جرم وجود نداشت، رگولاتورهای پورتوریکو به هر حال بانک من را به خاطر مسائل مربوط به سرمایه خالص بستند، به جای اینکه اجازه فروش به یک خریدار واجد شرایط را بدهند که سرمایه بیشتری بیش از حداقل‌های قانونی تزریق کند. در نتیجه حساب‌ها مسدود می‌شوند و مشتریان ممکن است پول خود را از دست بدهند.

— پیتر شیف (@PeterSchiff) 3 ژوئیه 2022

 

در آن زمان، توییتر کریپتو به شیف یادآوری کرد که چرا میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در تلاش برای آزادی مالی، پذیرش بیت‌کوین را تضمین می‌کنند.

در سوی دیگر، کارآفرینان رمزارز شروع به دو برابر کردن بازگشت حماسی بیت کوین کرده‌اند. بالاجی سرینیواسان (Balaji Srinivasan)، مدیر ارشد فناوری کوین بیس پیش‌بینی کرد که ارزش بیت‌کوین ظرف 90 روز به 1 میلیون دلار خواهد رسید.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، کاربران مستعار توییتر جیمز مدلاک (James Medlock) و سرینیواسان بر اساس دیدگاه‌های متفاوت خود از آینده اقتصاد ایالات متحده در میان عدم اطمینان مداوم در مورد سیستم بانکی این کشور شرط‌بندی کردند.

شرط‌بندی سرینیواسان حول یک بحران قریب‌الوقوع است که منجر به کاهش قیمت دلار و افزایش قیمت بیت کوین به 1 میلیون دلار می‌شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array