به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مدیر عامل ریپل پیشنهاد می‌کند که مقررات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از طریق “اجرا” روشی سالم برای تنظیم و قانون‌گذاری یک صنعت نیست و ممکن است منجر به این شود که ایالات متحده مکان کمتر جذابی برای شرکت‌های رمزارزی باشد.

براد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیر عامل شبکه پرداخت دیجیتال مبتنی بر بلاکچین ریپل، در مصاحبه‌ای در 3 مارس (12 اسفند) بلومبرگ، پیشنهاد کرد که رویکرد مقرراتی SEC، ایالات متحده را در معرض خطر جدی از دست دادن یک هاب جذاب برای تکامل بعدی بلاکچین و رمزارز قرار می‌دهد.

گارلینگهاوس خاطرنشان کرد که پرونده SEC علیه ریپل این است که SEC صرفاً «توهین» و «حمله» به کل صنعت را انجام می‌دهد و افزود که اگر SEC بتواند غلبه کند، موارد بسیار دیگری وجود خواهد داشت.

او اعلام کرد که صنعت کریپتو از قبل، شروع به حرکت به خارج از ایالات متحده کرده است؛ با توجه به اینکه فرآیند تنظیم رمزارز آن پشت سر کشورهای دیگری مانند «استرالیا، بریتانیا، ژاپن، سنگاپور و سوئیس» است.

وی از این کشورها به خاطر صرف زمان و تفکر برای ایجاد «قوانین شفاف» قدردانی کرد و افزود که رویکرد ایالات متحده «روشی سالم برای تنظیم یک صنعت» نیست.

ریپل

گارلینگهاوس یادآوری می‌کند که زمانی که اولین بار در اواخر دهه 90 وارد صنعت فناوری شد، پیشنهاداتی برای ممنوعیت اینترنت به دلیل فعالیت غیرقانونی وجود داشت، اما دولت این ایده را رد کرد و تصمیم گرفت یک چارچوب ایجاد کند.

او بر مزایایی که این پذیرش زودهنگام بر”مبنای ژئوپلیتیکی” به ارمغان آورد، برای داشتن “آمازون و گوگل” در ایالات متحده تأکید کرد، و نشان داد که در حال حاضر همین فرصت با ایجاد چارچوبی برای رمزارزها روی میز است.

گارلینگهاوس معتقد است که فرآیند چارچوب باید با تشریح “حفاظت روشن برای مصرف کنندگان” آغاز شود.

او افزود که مصرف‌کنندگان از تأخیر رنج می‌برند، زیرا «حفاظت یکسانی» که چارچوب‌های نظارتی که می‌توانند ارائه کنند را ندارند.

گارلینگهاوس معتقد است که امسال باید در مورد پرونده SEC علیه ریپل تصمیم‌گیری شود.

اخیراً، جان دیتون (John Deaton)، بنیان‌گذار خبرنامه حقوقی کریپتو لو لویر (Crypto Law Lawyer) در 5 مارس (14 اسفند) از 245,000 دنبال کننده خود در توییتر دعوت به عمل آورد و بیان کرد که همه شرکت‌هایی که در “دعوای حقوقی فعال” با SEC هستند، باید همکاری کنند و “استراتژی‌های هماهنگ” را توسعه دهند.

“ما باید فکر کنیم و آن را سازمان‌دهی کنیم. برای مثال، همه شرکت‌هایی که در دعوای حقوقی فعال با SEC یا در شرف تشکیل هستند، باید جلساتی داشته باشند، ایده‌ها را به اشتراک بگذارند و استراتژی‌های هماهنگ را توسعه دهند. این یک جنگ است.”

— جان ای دیتون (@JohnEDeaton1) 5 مارس 2023

این امر پس از آن صورت گرفت که کریستین اسمیت (Kristin Smith)، مدیر عامل انجمن بلاکچین، در مصاحبه‌ای در 22 فوریه (3 اسفند) به بلومبرگ گفت که فرآیند قانون‌گذاری رمزارز در ایالات متحده “پشت درهای بسته” انجام می‌شود و افزود که برای مشارکت بیشتر، صنعت در فرآیند باز حیاتی است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array