به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یکی از مدیران اجرایی جی‌پی مورگان اسِت منیجمنت (J.P. Morgan Asset Management) مطمئن نیست که چگونه بانک‌های منطقه‌ای ایالات متحده زمانی که برنامه‌های وام‌دهی اضطراری شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و بانک‌های وام مسکن فدرال (FHLB) منقضی می‌شوند، عملیات انجام می‌دهند و هشدار می‌دهد که احتمال فروپاشی بانک فِرست ریپابلیک (First Republic) ممکن است یک اثر دومینو ایجاد کند.

در یک مصاحبه تلویزیونی بلومبرگ در 27 آوریل (‌7 اردیبهشت)، باب میشل (Bob Michele)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان منیجمنت، گفت که تأثیر مشکلات نقدینگی فِرست ریپابلیک ناشی از خروج سپرده‌های قابل توجه محدود به خود بانک نیست، بلکه می‌تواند به طور بالقوه برکل صنعت بانکداری تأثیر بگذارد.

وقتی از میشل پرسیده شد که آیا این مسئله را فرست ریپابلیک یا بانکی می‌داند؟، تاکید کرد که این یک اتفاق مجزا نیست. او بیان کرد:

“خب، من فکر می‌کنم ما هر دو را داریم، فکر می‌کنم تا حدودی ساده لوحانه است که بگوییم این فقط به فرست ریپابلیک محدود می‌شود.”

او افزود که مسائل نقدینگی که فرست ریپابلیک با آن مواجه است هرگز نباید اتفاق می‌افتاد، زیرا بانکداری قانون‌گذاری شده‌ترین صنعت سرمایه‌داران روی کره زمین است.

فرست

میشل معتقد است که برای مهار تأثیر سقوط فرست ریپابلیک و جلوگیری از گسترش آن در سراسر سیستم مالی گسترده‌تر، باید پیشرفت مستمری صورت گیرد.

میشل قیمت بالای همه چیز را عامل مهمی برای بحران اخیر بانکی عنوان کرد: چهارک پایین درآمدها در ایالات متحده بیشترین مجازات را شده‌اند و مجبور شده‌اند مانده سپرده خود را فقط برای زندگی برداشت کنند.

وی افزود که مانده سپرده اکثر مردم در حال حاضر حتی کمتر از قبل از شروع همه‌گیری کووید-19 است.

میشل معتقد است که از آنجایی که بانک‌های منطقه‌ای به شدت به FDIC و FHLB وابسته می‌شوند، به یک راه حل ضروری نیاز است.

“من فکر می کنم بانک‌های منطقه‌ای به شدت به FDIC وابسته هستند، آنها برای دریافت پول نقد اضافی به شدت به بانک وام مسکن فدرال وابسته هستند. ما نمی دانیم زمانی که این دو برنامه منقضی شوند، آنها چگونه کار می‌کنند.”

در سه ماهه آخر سال 2022، هر دو بانک سیگنچر (‌Signature) و بانک سیلورگیت (Silvergate) وام‌های قابل توجهی از FHLB دریافت کردند. کنسرسیومی متشکل از 11 بانک منطقه‌ای در سراسر ایالات متحده که وجوهی را به بانک‌ها و وام دهندگان دیگر به ترتیب در مجموع نزدیک به 10 میلیارد دلار و 3.6 میلیارد دلار ارائه می‌دهد.

با این حال، با وجود کمک‌های مالی، هر دو بانک در نهایت به دلیل خروج سپرده‌های قابل توجه سقوط کردند.

رایان سلکیس (Ryan Selkis)، مدیر عامل شرکت تحقیقاتی بلاکچین مساری (Messari)، در توییتی به 322000 دنبال کننده خود در 29 آوریل (9 اردیبهشت) پیشنهاد کرد که اگر دولت تشخیص ندهد که سیاست‌های فدرال رزرو مقصر هستند و نه رمزارزی، بانک‌های بیشتری ممکن است در آینده با سقوط روبه‌رو شوند.

این پس از آن صورت می‌گیرد که افراد با دانش در 21 مارس (1 فروردین) به بلومبرگ گفتند که کارکنان وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در حال مطالعه راه‌هایی برای گسترش بیمه سپرده‌های جاری فراتر از سقف حداکثر 250,000 دلار برای پوشش تمام سپرده‌ها در ایالات متحده هستند.

طبق گزارش FDIC، سپرده‌های بانکی داخلی ایالات متحده تا 31 دسامبر 2022 (10 دی 1401) بالغ بر 17.7 تریلیون دلار بوده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array